Les restriccions vigents a Catalunya tenen tots els números de continuar vigents per Setmana Santa. Així ho ha ressaltat aquest dimarts la consellera de la Presidència, Meritxell Budó, en la roda de premsa posterior al consell executiu. El "petit rebrot", en paraules de Budó, detectat en les xifres de contagis fa que la divisa del Govern sigui la de la "prudència". Les actuals restriccions caduquen el 29 de març, i el més probable és que es prorroguin sense donar més aire als sectors afectats. La Setmana Santa apareixia en el calendari com una de les dates susceptibles de provocar un aixecament de les mesures, però els indicadors, per ara, ho desaconsellen. Hi ha països com Alemanya, per exemple, que aprofitaran els dies festius per incrementar les restriccions.
Budó ha lamentat que hi hagi un "estancament" en la baixada de contagis i que, a banda, els pacients a les UCI continuen superant els 400. Les autoritats insisteixen en la necessitat d'evitar una quarta onada que arribarien amb els llits de crítics notablement ocupats i en plena campanya de vacunació, que s'accelerarà en les properes setmanes. La idea és que el 30% de la població estigui immunitzada abans dels mesos d'estiu. Aquesta tarda, el vicepresident Pere Aragonès i la consellera Alba Vergés presentaran els detalls de la nova campanya de vacunació, que farà ús de més espais.
Pel que fa a Sant Jordi, la consellera de la Presidència ha assenyalat que encara s'està debatent com es podrà celebrar. Una de les possibilitats ún model "híbrid", és a dir, amb presència al carrer però amb actes telemàtics. Queda un mes per la jornada, que l'any passat ja es va desplaçar de l'abril al setembre per la primera onada, i la conselleria de Cultura està parlant amb el sector per pactar quin ha de ser el protocol. "No podem avançar escenaris", ha insistit la portaveu del Govern, que ha insistit que els tests d'antígens estan detectant més positivitat que fa uns dies.
[plantillacoronavirus]
El Govern descarta aixecar més restriccions per Setmana Santa: «Demanem prudència»
Budó assegura que el "petit rebrot" en els contagis portarà l'executiu a prorrogar les mesures que hi ha vigents fins al 29 de març
ARA A PORTADA
Publicat el
23 de març de 2021 a
les 13:55
Actualitzat el
23 de març de 2021 a les
14:22
Et pot interessar
-
Societat
Ferrocarrils estrena un passaport amb descomptes per viatjar amb trens turístics de Catalunya
-
Societat
«Si amb Artemis IV trobem aigua a la Lluna, tenir-hi una base permanent és viable»
-
Societat
Renfe ja ofereix el 94% dels trens previs a l'accident de Gelida, però amb 179 limitacions de velocitat
-
Societat
La tripulació d'Artemis II ja és a la Terra: «Ha estat un amaratge perfecte»
-
Societat
Els mestres envien un mail a les famílies sobre l'acord amb CCOO i UGT per contrarestar el «relat» d'Educació
-
Societat
Mor la sisena persona sensesostre a Badalona des de principi d'any
