Japó ha creat el Ministeri de la Soledat després de l'augment dels suïcides al país nipó a causa de la pandèmia. S'han incrementat den 14,9 suïcidis per cada 100.000 habitants, quan el Japó sempre ha estat dels països amb les taxes més altes.
El teletreball, el confinament, la falta de contacte social i la crisi causada pel coronavirus ha fet que augmenti el nombre de persones que s'han tret la vida. Durant el 2020 el Japó ha registrat 21.919 suïcidis, dels quals 479 eren estudiants i 6.976, dones, segons recull el 324.
És per això que el nou ministeri té com a objectiu fer un estudi del sentiment de soledat de la població per saber quin és l'abast de la situació i poder prendre mesures al respecte.
El confinament del 2020 ha agreujat la situació de la població. A més, al país cada cop s'han registrat més domicilis on només hi viu una persona sola i on la crisi ha deixat sense feina molts joves. L'estrès, la falta de relacions socials i la crisi econòmica han creat una situació molt dura psicològicament i físicament.
[plantillacoronavirus]
El Japó crea el Ministeri de la Soledat davant l'augment de suïcidis arran de la pandèmia
Societat
L'estrès social i econòmic sumat a l'aïllament han agreujat la situació de la població nipona
- El suïcidi provoca més morts que el coronavirus al Japó -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
04 d’abril de 2021 a
les 12:20
Et pot interessar
-
Societat
Collboni fa una crida a les grans ciutats a unir-se per l'habitatge assequible
-
Societat
Busquen cinc homes vestits de policies que es van endur un home d'un cotxe a l'AP-7
-
Societat
Diagnosticar abans i avançar en la recerca: els reptes de la nova era de l'Alzheimer
-
Societat
Barcelona aclareix la pugna per l'alcaldia: les claus de totes les candidatures a l'Ajuntament
-
Societat
Un intern de la presó de Quatre Camins se suïcida a la seva cel·la
-
Societat
Cremen les ofrenes florals de la Diada al monument de Rafael Casanova
