A més de 2.000 metres d’altitud, en ple parc natural de l’Alt Pirineu, el refugi de Certascan ha quedat colgat per la neu arran del temporal d’aquest cap de setmana. La previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ja augurava que la nevada podria ser especialment intensa en aquesta zona del país. Així, aquest diumenge, la neu han deixat una imatge ben impactant: el refugi ha quedat gairebé completament sepultat, fins al punt d’impedir que les persones que hi havia a dins poguessin sortir per la porta, que va quedar bloquejada per la neu fins a dalt de tot.
El refugi de Certascan es troba a la Vall de Cardós, al cor del parc natural de l'Alt Pirineu, i els seus orígens es remunten a l'any 1975. Actualment, compta amb quaranta places d'allotjament i cada estiu milers d'excursionistes hi fan parada quan visiten la serralada pirinenca.
Aquest diumenge, Catalunya va viure un episodi de nevada que va afectar principalment el Pirineu Occidental, on la cota de neu va baixar fins als 600 metres, especialment a la Vall d'Aran, el Pallars Sobirà -on hi ha el refugi de Certascan- i l'Alta Ribagorça. Aquestes són les imatges que des del mateix refugi han compartit a les xarxes socials i que ja acumulen milers de visualitzacions.
