Una manifestació convocada pel Sindicat del Raval a Barcelona ha acabat amb l'ocupació de l'antiga Escola Massana. El col·lectiu té la intenció de mantenir l'ocupació i destinar l'edifici a l'atenció a veïns afectats per la crisi del coronavirus.
La manifestació d'aquest dimarts al vespre tenia per lema "Menjar, sostre, papers, treball" i el motiu de la convocatòria era denunciar que els serveis socials municipals no estan atenent totes les persones que requereixen ajuda per cobrir les seves necessitats bàsiques. "En canvi, qui sí que ha donat una resposta exemplar ha estat el veïnat organitzat en múltiples xarxes de suport mutu, sindicats d'habitatge, sindicats laborals combatius i xarxes antiracistes", argumenta el sindicat.
El sindicat assegura que des de l'inici de l'epidèmia cada cop més persones s'hi han adreçat perquè no poden accedir a un habitatge. També asseguren que la Xarxa Popular d'Aliments del Raval (XaPA) ha detectat més de 1.000 persones necessitades d'aliments al barri. Moltes d'aquestes, diuen, no reben suport per part d'uns Serveis Socials.
El 30 d'abril el sindicat va demanar més recursos a l'Institut de Serveis Socials, el repartiment de "Cistelles contra la COVID" per totes les veïnes que ho demanessin, i la cessió d'un espai de titularitat municipal perquè la XaPA pugui seguir treballant i arribant a més veïnes. Ara, asseguren que el consistori no ha respost a les seves demandes.
El Sindicat d'Habitatge del Raval ocupa l'antiga Escola Massana
Col·lectius veïnals denuncien que els serveis socials de l'Ajuntament no atenen totes les persones afectades per la crisi
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juny de 2020 a les 21:23
Actualitzat el 23 de juny de 2020 a les 21:24
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos busquen un pres que ha fugit de la presó de Quatre Camins
-
Societat
Ferit un menor després de ser apunyalat a la plaça Catalunya de Barcelona
-
Societat
Així són els cartells que incentivaran l'ús del català al metge
-
Societat
Talls de trànsit per l'encesa dels llums de Nadal a Barcelona 2025
-
Societat
Encesa dels llums de Nadal a Barcelona 2025: horari i on veure’ls
-
Societat
L'AVE apujarà la velocitat fins als 350 km/h i anirà de Barcelona a Madrid en menys de dues hores
