Els anomenats superaliments han guanyat molta popularitat els darrers anys en els àmbits de la publicitat i els mitjans de comunicació. I és que no es tracta d'un terme científic, sinó de màrqueting, tal com detalla la Universitat de Harvard, que en traça l'origen en la Primera Guerra Mundial, tot i que destaca que ha copsat la primera pàgina informativa aquest segle XXI. Es tracten d'aliments amb múltiples propietats nutricionals i que aporten beneficis en diversos àmbits de la salut, tot i que no són en cap cas suficient per renunciar a la varietat en la dieta.
Diversos estudis, com un d'internacional publicat a la revista científica Critical Reviews in Food Science and Nutrition, destaquen les propietats de la pruna japonesa o umeboshi. És una varietat de la pruna originària de la Xina i es cultiva sobretot al Japó. Té un color groguenc i verdós i un gust agredolç molt característic, però sobretot té múltiples propietats contrastades científicament que ajuden a alentir l'envelliment i controlar el colesterol.
[noticiadiari]2/268751[/noticiadiari]
De fet, és un ingredient freqüent en la medicina tradicional japonesa perquè és rica en compostos bioactius, com polifenols i antioxidants, així com vitamines C i E. També presenta propietats antiinflamatòries que ajuden a reduir la inflamació crònica, molt relacionada amb l'envelliment, malalties cardíaques, diabetis i artritis.
[plantillavirals]
El superaliment japonès que alenteix l'envelliment i controla el colesterol
Societat
L'alt contingut en antioxidants i fibra, així com en compostos bioactius tenen múltiples efectes beneficiosos per a la pell, el cor i el cervell
ARA A PORTADA
-
Societat Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac Marc Orts i Cussó
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
-
Publicat el
14 de febrer de 2024 a
les 21:26
Et pot interessar
-
Societat
Detenen una segona persona per l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Barcelona anuncia tres novetats per a la circulació de motos: dues proves pilot i més espai propi als semàfors
-
Societat
Condemnats vuit independentistes per boicotejar un acte de Societat Civil Catalana
-
Societat El TEDH admet a tràmit una demanda per maltractaments a un intern del CIE de Barcelona
-
Societat Interrompuda la circulació de l’R13 i l’R14 entre Plana-Picamoixons i Lleida-Pirineus per un robatori de coure
