La calma meteorològica viu aquest dimarts l'últim dia abans de l'arribada d'un canvi de temps que tindrà dues conseqüències: les precipitacions i la baixada de les temperatures. Abans d'això, el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) planteja una jornada marcada encara per l'estabilitat.
Aquest dimarts arrancarà amb núvols de manera més abundants al sud del país, tot i que a la tarda s'aniran fent extensos en punts de la Catalunya Central, de les comarques de Girona i també del litoral. Les temperatures màximes seran un pèl més elevades que en dies anteriors, malgrat que l'increment dels termòmetres es veurà frenat en qüestió d'hores.
El canvi de temps que arriba dimecres
El canvi de temps ja té dia i hora concretes. Arribarà dimecres al matí, amb precipitacions intenses que superaran el llindar de risc del Meteocat, pel qual ha activat els avisos de perill a fins a 20 comarques a partir de les vuit hores i fins a les dues de la matinada del dijous. La previsió és que la pluja s'estengui els pròxims dies, per la qual cosa no es descarta que els avisos s'ampliïn.
Concretament, el Meteocat preveu que descarreguin més de 20 mil·límetres d'aigua en períodes de mitja hora a la meitat nord de Catalunya, així com al litoral central i la Costa Daurada. Així, el front de precipitacions arribarà a primera hora del dimecres pel quadrant nord-oest i avançarà durant la jornada cap a l'est, abans de passar a descarregar amb força al litoral entre el Baix Llobregat i el Tarragonès ja a la tarda, el vespre i la nit.
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya emet avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja ⚠️
— Meteocat (@meteocat) July 21, 2025
➡️ Dc. 08:00 a dj. 02:00 h
➡️ Possibilitat de precipitació > 20 mm/30 minuts
➡️Grau de perill màx. 🟡 1/6
*Hora local (h) = TU +2 pic.twitter.com/5lsvAby0Bs
Tot plegat portarà una bona notícia: els termòmetres aniran cap avall i això donarà una mica de tranquil·litat a la calor dels últims dies. D'altra banda, els ruixats boicotejaran les vacances de més d'una persona. Si bé, els embassaments es veuran reforçats i augmentaran les reserves després d'anar ja cap amunt amb un episodi insòlit de pluges fa tot just una setmana.
De cara a dijous i divendres, les pluges es mantindran a les mateixes zones del país, però amb menor intensitat i amb menys tempestes. A més de 72 hores vista, però, la situació podria canviar i no és descartable que els avisos de perill romanguin un dia més a algunes comarques.