Els alcaldes del Pacte de Berà planegen fer una nova manifestació al juliol amb tall de trànsit a l'N-340 per reclamar la gratuïtat de l'autopista AP-7. A principis d'aquesta setmana hi ha prevista una reunió amb la Federació de Transportistes en la qual es podrien concretar els detalls de la protesta, que tot apunta que seria un dissabte o diumenge a Roda de Berà, al punt de l'Arc de Berà. "És un lloc emblemàtic i respecta el que havíem acordat: anar baixant pel territori", ha dit l'alcalde d'Altafulla, Fèlix Alonso, que ha recordat que ja es va tallar l'N-340 a l'Arboç al novembre i al març, al Vendrell. Alonso ha explicat que li agradaria que se sumessin a la mobilització "els alcaldes i la gent de l'Ebre" que també treballen per la gratuïtat de l'AP-7, a més dels transportistes de la FEAT.
La idea dels alcaldes del Pacte de Berà és que la protesta sigui al juliol perquè a l'agost hi ha més gent de vacances i mobilitzar la ciutadania és més complicat. Amb tot, Alonso ha ironitzat que "la manifestació a l'agost es fa cada dia", quan se solen registrar cues quilomètriques a l'N-340 pel volum de trànsit que recorden a les que s'han ocasionat quan s'ha tallat la via per protestar.
Sobre els resultats de les darreres eleccions al Congrés, l'alcalde d'Altafulla, que va ser candidat el 26-J per En Comú Podem a Tarragona, creu que la gratuïtat de l'autopista "és una lluita que es guanyarà". "Si aconseguim que la ciutadania es mobilitzi, el PP o qui sigui acceptarà les nostres posicions perquè són coherents", ha defensat Alonso en un cap de setmana en què s'ha registrat un accident amb ferits greus a l'N-340 al seu pas per Tarragona i també cues a l'alçada del Vendrell.
N-340 a l'Ebre
Al seu pas per l'Ebre, els veïns de l'N-340 continuen tallant la carretera cada dijous per reclamar la gratuïtat de l'AP-7 per reduir la sinistralitat. En els darrers dies, Foment ha pintat una doble ratlla contínua a la via que ja arriba, almenys, fins a Camarles, segons ha explicat el portaveu del moviment veïnal, Llorenç Navarro. Fins ara, la contínua només anava de l'Ametlla de Mar fins al Perelló.
"Volen destrossar la carretera", ha lamentat Navarro, que veu en les actuacions del Ministeri de Foment "una estratègia" perquè els usuaris utilitzin l'autopista i així "afavorir l'empresa concessionària". Entre les mesures de Foment, a més de la línia contínua, hi ha la limitació de la velocitat a 80 i la projecció d'11 rotondes entre Alcanar i l'Ametlla, de les quals ja se n'han construït dues.
Els alcaldes del Pacte de Berà planegen nous talls a l'N-340 per reclamar la gratuïtat de l'AP-7
Societat
A principis de setmana hi ha prevista una reunió amb la Federació de Transportistes per concretar els detalls de la protesta
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
03 de juliol de 2016 a
les 17:42
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
