Els cementiris s'han tornat a omplir aquest dimarts de Tots Sants de famílies que han visitat els seus difunts. El director general de Cementiris de Barcelona, Miquel Trepat, ha destacat que enguany “s’ha tornat a la normalitat” després que el 2021 encara hi hagués restriccions d'entrades i sortides als llocs sagrats i la recomanació de dur mascareta arran de la pandèmia de la Covid. De fet, les visites als cementiris durant aquesta jornada no només han tornat als números precovid, fins i tot els han superat. A Barcelona, unes 87.400 persones han visitat els cementiris de la ciutat entre el dissabte al matí i aquest dimarts al migdia.
Trepat ha destacat que hi ha una tendència que va l’alça i és que l’afluència de visites s’està repartint cada vegada més els dies anteriors i posteriors a Tots Sants. “Des de fa uns anys que es recomana des de l’Ajuntament diversificar l’assistència als cementiris per evitar cues i aglomeracions i sobretot per tenir un moment més íntim i recollit a la sepultura”, ha assenyalat.
“Des de divendres a dilluns hem tingut molta presència de famílies i avui és el dia més tradicional, en el qual encara hi ha una gran tendència a venir, però la gent ho diversifica”, ha apuntat l'especialista. “Hi ha famílies que venen uns dies abans i altres després de l’1 de novembre”. Trepat ha explicat que la campanya dura fins al diumenge 6 de novembre perquè “les famílies volen venir al voltant de Tots Sants i ho anticipen o ho posterguen”.
A més a més, ha dit que aquesta és una tradició que es manté. “Hi ha totes les generacions de les famílies i és un dia de vista familiar”, ha declarat. A banda d'això, també ha recordat que aquest any no és necessari portar mascareta, quelcom sobre el qual ha opinat que dona més tranquil·litat a les famílies.
Xavier Rodríguez és veí del Poblenou i va cada 10 dies al cementiri, on estan enterrats la seva mare i el seu germà. “Vinc a posar flors i a mantenir el record”, ha detallat. Rodríguez ha explicat a l'ACN que molta gent visita el cementiri i no només el dia de Tots Sants.
Els cementiris tornen a omplir-se per Tots Sants després de la pandèmia
El director general de Cementiris de Barcelona, Miquel Trepat, apunta a una tendència a l'alça i és que l'afluència de visites als llocs sagrats es reparteix cada vegada més les jornades anteriors i posteriors al dia dels difunts
- El cementiri del Poblenou aquest dimarts de Tots Sants -
- ACN
ARA A PORTADA
-
-
-
Suspens general a les Matemàtiques de la selectivitat 2026: un 4,18 de mitjana i la més baixa en com a mínim una dècada Víctor Rodrigo
-
Joan Torrecillas, la millor nota de la selectivitat a Barcelona: «Tenir una bona xarxa de suport és important» Gerard Mira
-
Miquel Edo, la millor nota de la selectivitat a Tarragona: «Quan m'ho han dit em tremolava la veu i no m'ho creia» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
01 de novembre de 2022 a
les 15:17
Et pot interessar
-
Societat
Trànsit limitarà la velocitat a 80 quilòmetres per hora per la revetlla de Sant Joan: l'AP-7, afectada
-
Societat
Un robatori de coure afecta la circulació de l'R3, mentre l'R14 recupera el servei entre la Plana-Picamoixons i Vinaixa
-
Societat
Missa a la Catedral pel sant (decapitat) que va defensar el «bon govern»
-
Societat
És realment la nit de Sant Joan la més curta de l'any?
-
Societat
Frases típiques per a Sant Joan: dites i refranys per celebrar una nit màgica
-
Societat Mor un motorista en un accident amb un cotxe a Lloret de Mar
