La seguretat és un dels factors que es tenen en compte a l'hora de planejar un viatge. Ningú vol tenir unes vacances en un entorn que tingui perill o que no generi confiança. Per això, pot ser de gran utilitat l'informe anual per al 2024 que ha elaborat Berkshire Hathaway Travel Protection, una proveïdora d'assegurances de vacances i que ha recollit l'experiència de 1.700 persones.
La primera posició aquest any l'ocupa el Canadà, que escala al rànquing, tenint en compte que el 2023 es trobava en el sisè lloc. Del país nord-americà se'n destaca els seus nivells baixos de criminalitat i una forta regulació sobre l'ús d'armes, factors que l'han situat com l'onzè país més pacífic del món a l'últim Índex de Pau Global.
La resta de ciutats que ocupen les primeres posicions del rànquing són principalment europees, amb un podi que tanquen Suïssa i Noruega. A aquests territoris els segueixen Irlanda, els Països Baixos, el Regne Unit, Portugal, Dinamarca i Islàndia. Tampoc hi podien faltar Austràlia i Nova Zelanda, acompanyades del Japó. Tanquen la classificació França, Espanya i el Brasil.
La gran sorpresa de l'actualització del rànquing l'ha protagonitzat precisament aquest últim país sud-americà, que ha passat de la 42a a la 15a posició. També és inèdita la irrupció del Japó, que ha escalat del 19è al 12è lloc. A la resta de territoris no hi ha cap sorpresa remarcable: el nord i centre d'Europa i Oceania copen la major part de països més segurs del món.
[plantillavirals]
Els països més segurs del món per viatjar-hi aquest any
El nord i centre d'Europa i Oceania copen la major part d'indrets del rànquing amb alguna sorpresa des d'Àsia i Sud-amèrica

- El llac Moraine, al Canadà, en una imatge d'arxiu -
- Unsplash / John Lee
ARA A PORTADA
-
Illa anuncia una mobilització massiva de sòl per fer més de 200.000 pisos O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
El debat de política general al Parlament, en directe: què proposa Illa? Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
S'acosta l'hora clau per a Carles Puigdemont: recurs d'empara admès al TC, ordre de detenció activa Oriol March
-
-
Illa tira enrere la decisió d'Aragonès: els advocats dels Mossos tornen a Interior Bernat Surroca Albet
Publicat el 13 de febrer de 2024 a les 15:50
Et pot interessar
-
Societat La patronal de la restauració carrega contra Sanitat pel veto del tabac a les terrasses
-
Societat Més d’un 30% dels joves catalans ha pensat en el suïcidi i un 11% ho ha intentat
-
Societat Els alumnes de Catalunya tenen millors resultats en expressió oral en castellà que en català
-
Societat Així s'ha vist la primera superlluna de l'any des de Catalunya
-
Societat Un cambrer sobre atendre en català: «Em sembla molt antic que t'imposin una llengua»
-
Societat Mestres i professors tornen al carrer: manifestació per reduir la càrrega laboral a l'escola