Que l'empresa pagui les ulleres als treballadors ja és una possibilitat i un dret. Així ho ha determinat el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) arran de la qüestió prejudicial d'un tribunal de Romania. El cas concret es tracta d'un treballador a qui l'empresa no vol pagar els més de 500 euros que es va gastar en unes ulleres per poder treballar amb condicions.
Ara bé, la justícia europea també conclou que cal que les ulleres o lents de contacte graduades siguin necessàries per dur a terme la feina i que la necessitat de portar-les s'ha d'acreditar amb informes mèdics. A banda, el TJUE explica que no és necessari que la falta de vista s'hagi produït com a motiu de la labor professional que s'exerceix.
Cal recordar que aquesta mena de sentències no implica que a partir d'ara les empreses estiguin obligades a pagar les ulleres als seus treballadors. El TJUE emet deliberacions que creen jurisprudència, però ara és decisió dels estats decidir si la incorporen o no dins de la seva legislació laboral. El que sí que permet la resolució és que qualsevol treballador que es trobi en aquesta situació, porti l'empresa als tribunals.
El TJUE ha entrat al fons de la qüestió i fins i tot ha especificat com hauria de ser el procés d'entrega de les ulleres. Dona dues opcions: o bé dona físicament les ulleres al treballador o bé li paga les despeses que el mateix empleat hagi hagut de fer. El que no permet l'alt tribunal europeu és que aquest cost s'incorpori com un afegit dins del salari.
[plantillavirals]
Els treballadors poden demanar a l'empresa que els pagui les ulleres
La justícia europea conclou que un empleat pot sol·licitar-ho sempre que sigui necessari a l'hora de fer la feina
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2023 a les 20:15
Et pot interessar
-
Societat
Pla «renove» del Govern a les instal·lacions esportives catalanes
-
Societat
Fred, cava i platja: centenars de persones es capbussen per donar la benvinguda al 2026
-
Societat
Detinguts dos joves per fugir d'un control i intentar atropellar els Mossos
-
Societat
Nit de Cap d'Any plàcida tot i una mort en accident de trànsit i 117 detinguts
-
Societat
La nit de Cap d’Any se salda amb un accident mortal abans de les campanades
-
Societat
Mor una dona de 83 anys en un incendi en un habitatge a Nou Barris
