Les ordenances fiscals de Barcelona s'hauran d'aprovar en un ple extraordinari que caldrà celebrar el divendres 13 de novembre o, a tot estirar, el divendres 20, per poder complir els terminis per aplicar-les. En aquest sentit, després que el passat 30 d'octubre la proposta de Barcelona en Comú va ser retirada del ple municipal a última hora, un cop comprovat que l'equip d'Ada Colau no obtindria els suports necessaris per dur endavant la seva proposta, aquest divendres el grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya ha instat l'equip de govern a "posar-se les piles" per tenir un acord clar a principis de la setmana vinent.
El regidor Jordi Coronas ha recordat que la proposta de Bcomú de congelar l'IBI és per a ERC una proposta "conservadora", ja que els republicans defensen un criteri d'ordenances "progressives i progressistes", que no funcionin a partir de criteris universals sinó a partir de les possibilitats de cadascú. En aquest sentit ERC manté aquest punt de vista i emplaça el govern d'Ada Colau a explicar amb detall perquè no es pot aplicar la proposta del grup d'Alfred Bosch.
A més, Coronas recorda la urgència d'aprovar les ordenances pel fet que d'aquestes se'n deriven els ingressos, i aquesta és una peça clau per aprovar els pressupostos de l'any vinent, ja que "el més lògic és alinear els ingressos amb el que vols gastar". Així mateix, el regidor ha recordat que en cas de no aprovar-se les ordenances fiscals "l'IBI s'apujarà per a tothom". "Això cal tenir-ho clar", ha reblat.
ERC emplaça Bcomú a «posar-se les piles» per pactar les ordenances fiscals
L'acord s'haurà de formalitzar en un ple extraordinari a mitjans de mes | L'equip d'Ada Colau va haver de retirar la proposta en no comptar amb prou suports
ARA A PORTADA
-
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
Publicat el
06 de novembre de 2015 a
les 14:17
Actualitzat el
06 de novembre de 2015 a les
14:25
Et pot interessar
-
Societat
Barcelona, la ciutat que sempre va mirar al Mediterrani
-
Societat
El govern espanyol preveu que els passatgers del creuer amb hantavirus acabin a casa la quarentena
-
Societat
Els estudiants afegeixen pressió a Educació amb una nova jornada de vaga
-
Societat
Cues quilomètriques a les carreteres en l'operació sortida per la segona Pasqua
-
Societat
El pla contra la multireincidència dels Mossos redueix un 40% els fets delictius al bus urbà de Barcelona
-
Societat
Desconvocada la vaga a Rodalies prevista pel 27 de maig i el 5 de juny
