Des de l’Ajuntament de Barcelona destaquen l’èxit de la nova campanya del consistori per digitalitzar i promoure l’atenció juvenil, anomenada Joves de Barcelona, que ha permès impulsar les consultes un 45% des del març, quan es va iniciar. Des que es va començar la campanya, el 49% de les atencions han estat presencials i les telemàtiques han crescut un 83%.
Tot i això, en el global del curs, en el 69% dels casos, el jovent s’ha apropat personalment als punts d’atenció, un 20% més que fa un any. Segons les dades de l’Ajuntament, més del 44% dels usos demanats pels joves són consultes informatives, especialment relacionades amb el món acadèmic i de formació (32%), salut i esports (15%), cohesió social (10%) i lleure (7%).
La resta d’atencions són assessoraments especialitzats en temes acadèmics, laborals, d’emprenedoria, mobilitat internacional o habitatge. En comparació amb l’any passat, les consultes informatives pugen un 37% i els assessoraments especialitzats un 25%.
A més, es concentra tota la informació a la pàgina web joves.barcelona i es difon a través de comptes a TikTok, Instagram i Twitter, on "s’ha adaptat el to, el llenguatge i el contingut per arribar més fàcilment als joves", segons l’Ajuntament.