Es disparen les consultes per WhatsApp o xarxes dels serveis d’informació juvenil de Barcelona

Segons les dades de l’ajuntament, més del 44% dels usos demanats pels joves són consultes informatives, especialment relacionades amb el món acadèmic i de formació (32%), salut i esports (15%), cohesió social (10%) i lleure (7%)

Publicat el 12 d’agost de 2023 a les 11:55
Actualitzat el 12 d’agost de 2023 a les 12:01
Les consultes per WhatsApp o xarxes socials als serveis d’informació juvenil de Barcelona s’han disparat un 198% aquest curs, segons dades difoses aquest dissabte per l’Ajuntament. En total, els joves han fet 178.538 usos del servei, un 24% més que en el curs 2021-2022.

Des de l’Ajuntament de Barcelona destaquen l’èxit de la nova campanya del consistori per digitalitzar i promoure l’atenció juvenil, anomenada Joves de Barcelona, que ha permès impulsar les consultes un 45% des del març, quan es va iniciar. Des que es va començar la campanya, el 49% de les atencions han estat presencials i les telemàtiques han crescut un 83%.

Tot i això, en el global del curs, en el 69% dels casos, el jovent s’ha apropat personalment als punts d’atenció, un 20% més que fa un any. Segons les dades de l’Ajuntament, més del 44% dels usos demanats pels joves són consultes informatives, especialment relacionades amb el món acadèmic i de formació (32%), salut i esports (15%), cohesió social (10%) i lleure (7%). 

La resta d’atencions són assessoraments especialitzats en temes acadèmics, laborals, d’emprenedoria, mobilitat internacional o habitatge. En comparació amb l’any passat, les consultes informatives pugen un 37% i els assessoraments especialitzats un 25%. 

A més, es concentra tota la informació a la pàgina web joves.barcelona i es difon a través de comptes a TikTok, Instagram i Twitter, on "s’ha adaptat el to, el llenguatge i el contingut per arribar més fàcilment als joves", segons l’Ajuntament.