Els llegums són un aliment molt ric en nutrients com fibra, vitamines, minerals, antioxidants i proteïnes, entre d'altres. I incorporar-los al menú de forma habitual promou la salut cardiovascular i disminueix el colesterol i els triglicèrids -un tipus de greix-. Però, per contra, menjar-ne comporta flatulències si no s'acaben de digerir bé. El televisiu cuiner Karlos Arguiñano té la clau perquè es pugui gaudir d'un bon plat de cigrons.
El seu mètode consisteix en deixar en remull els llegums, entre sis i 12 hores, abans de coure-les o que passin per l'olla exprés. Quan es retirin de l'aigua cal, sobretot, cal que es cuinin amb una altra aigua. Aquest pas ja ajuda a frenar la presència de components que contribueixen a la generació de gasos.
Un cop les llenties, mongetes, fesols, pèsols i faves, entre moltes d'altres, cal cuinar-les bé, molt bé, perquè, d'aquesta manera, també es redueixen els compostos que provoquen aquests gasos que incomoden la digestió. Així mateix, es recomana fer-ho a foc lent.
Tot i que, és un bon truc per si fa mandra menjar llegums per aquests efectes que comporta, el Departament de Salut recorda que l'organisme es va adaptant a la presència d'aquest tipus de fibres, i cada vegada són més ben tolerades i generen, per tant, menys gasos. Així doncs, més llegums al tàper diari que són molts saludables.
[plantillavirals]
Et costa (o et fa mandra) menjar llegums? El truc infal·lible de Karlos Arguiñano per digerir-los bé
Són un producte molt ric, entre d'altres, en fibra i això fa que generin gasos
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de març de 2023 a
les 12:34
Actualitzat el
06 de setembre de 2023 a les
13:35
Et pot interessar
-
Societat
Gat per llebre en l’ampliació de l’aeroport
-
Societat Un estudi del Port de Barcelona conclou que el turisme de creuers «no explica» la pressió turística de la ciutat
-
Societat
Interrompuda la circulació de trens de l'R2 nord i l'R11 entre Granollers i Sant Celoni per un atropellament
-
Societat
Les entitats socials reclamen ampliar el termini de la regularització de migrants
-
Societat
Les millors imatges de la visita del Papa a Catalunya
-
Societat
Alerten d'un augment del maltractament a persones grans amb 1.766 denúncies el 2025
