Prealerta #FERROCAT
— Protecció civil (@emergenciescat) October 9, 2023
Tren aturat entre Cerdanyola Universitat i Cerdanyola del Vallès amb 55 passatgers. La circulació de trens de la @rod7cat està aturada en els dos sentits en aquest tram https://t.co/kCM8Wh9vx7
El servei de Rodalies ha indicat que la incidència ha afectat el sistema d'electrificació, pantògrafs i catenària. El tren ha quedat aturat a la sortida de Cerdanyola Universitat. Tècnics d'Adif i Renfe s'han desplaçat al punt per avaluar i reparar la incidència. Mentrestant, Protecció Civil ja ha activat la fase de prealerta del pla Ferrocat, que poc abans de les 19:00 de la tarda ja ha estat desactivada.
Aproximadament cap aquella hora ja s'ha habilitat un servei alternatiu. Pel que fa als viatgers que havien quedat atrapats al tren, han estat evacuats amb ajuda dels Bombers de la Generalitat a una carretera contigua on els ha recollit un bus, ha informat Protecció Civil.
Renfe també ha informat que poc després s'ha recuperat la circulació per les dues vies al tram Montcada Bifurcació – Sabadell Sud de la línia R4, que havia quedat afectada amb retards per la mateixa avaria de Cerdanyola. A partir d'aquí, s'han anat recuperant progressivament les freqüències i els horaris.
[plantillavirals]