L'associació de consumidors FACUA ha alertat aquest dijous que ha detectat nou torrons i bombons nadalencs de supermercat que han incorregut en pràctiques de reduflació. És a dir, que han modificat la mida, el format o el disseny del producte sense canviar el preu o fins i tot incrementant-lo significativament i no ho indiquen a l'etiquetatge.
Es tracta dels torrons i bombons de marques com Suchard, Lindt o Nestlé, a la venda en la majoria de grans cadenes de distribució, així com dues marques blanques del supermercat Dia. Per exemple, la Caja Roja de Nestlé costa un 9,10% més que el 2023 i ha reduït la mida i la quantitat de bombons. L'octubre del 2023, aquest estoig de 400 grams i 44 bombons costava 10,99 euros, mentre que enguany han canviat el disseny de la capsa i conté 398 grams i 42 bombons (dos menys), tot i que el preu ha pujat fins a 11,99 euros.
El mateix ha passat amb la capsa de 200 grams i 22 bombons d'aquesta mateixa marca, mentre que un dels exemples més clars de reduflació detectats per l'associació en productes nadalencs és el torró de xocolatade la marcaSuchard, que ha passat de contenir 260 grams a 230 grams sense modificar-ne el preu.
La resta de productes afectats són la capsa de bombons Lindt Dulces Deseos al supermercat Hipercor, la bossa de bombons marca Temptation i el torró cruixent negre de la marca Dulce Noel, totes dues marques blanques del supermercat Dia. Finalment, hi ha la capsa de bombons Nestlé Dark Sublime.
Per tot això, FACUA ha sol·licitat al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 2030 que promogui una modificació de la llei per obligar les empreses que practiquin la reduflació que l'hagin d'anunciar durant un llarg període de temps a l'etiquetatge del producte afectat. D'aquesta manera, els consumidors podrien conèixer clarament com s'ha modificat l'envàs, el format i el preu d'aquests productes.