Mantenir el cos sa, equilibrat i ben exercitat ajuda a mantenir les capacitats mentals del cervell. Hi ha moltes proves científiques que demostren la validesa de la citació mens sana in corpore sano, sobretot en l'envelliment.
Quan ens fem grans, els teixits i els òrgans es degeneren. La funcionalitat de les cèl·lules disminueix i el teixit es perd a poc a poc. També passa al cervell, fet que comporta neurodegeneració o pèrdua de neurones.
Al cervell s'esdevenen canvis associats a la pèrdua de funció: s'aprima la zona cortical, es perd teixit gris -dels cossos neuronals- i blanc -de les conduccions nervioses. Així, augmenta el volum dels espais buits del cervell on hi ha el líquid cefalorraquidi i disminueix la quantitat de neurones.
L'estudi Baltimore ha demostrat que la reducció de la capacitat metabòlica associada a l'envelliment està relacionada amb l'augment del volum del ventricle cerebral (part buida). Amb tot, es pot deduir que, si es fa servir millor l'energia amb l'exercici físic, es podrà alentir la pèrdua del teixit del cervell.
La pràctica d'exercici físic controlat en una població de persones grans ha tret a la llum que hi ha una correlació positiva entre la pràctica de l'exercici físic i la quantitat de substància grisa en zones sensibles a la degeneració. De fet, el 2011 es va publicar un article a Proceedings of the National Academy of Sciences que indicava que l'exercici físic augmenta el volum de l'hipocamp, la part del cervell on està la memòria.
[plantillavirals]
Fer exercici evita que el cervell s'encongeixi
Mantenir el cos sa, equilibrat i ben exercitat ajuda a mantenir les capacitats mentals i disminuir la pèrdua de neurones
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de maig de 2022 a les 19:27
Et pot interessar
-
Societat Més de 25 quilòmetres de retenció a l'AP-7 per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»
-
Societat Jordi Puigdevall, prior de Montserrat: «La visita dels reis va crear tensió, però la nostra màxima és acollir tothom»
-
Societat Quins són els impostos que generen més frau fiscal?