Mantenir el cos sa, equilibrat i ben exercitat ajuda a mantenir les capacitats mentals del cervell. Hi ha moltes proves científiques que demostren la validesa de la citació mens sana in corpore sano, sobretot en l'envelliment.
Quan ens fem grans, els teixits i els òrgans es degeneren. La funcionalitat de les cèl·lules disminueix i el teixit es perd a poc a poc. També passa al cervell, fet que comporta neurodegeneració o pèrdua de neurones.
Al cervell s'esdevenen canvis associats a la pèrdua de funció: s'aprima la zona cortical, es perd teixit gris -dels cossos neuronals- i blanc -de les conduccions nervioses. Així, augmenta el volum dels espais buits del cervell on hi ha el líquid cefalorraquidi i disminueix la quantitat de neurones.
L'estudi Baltimore ha demostrat que la reducció de la capacitat metabòlica associada a l'envelliment està relacionada amb l'augment del volum del ventricle cerebral (part buida). Amb tot, es pot deduir que, si es fa servir millor l'energia amb l'exercici físic, es podrà alentir la pèrdua del teixit del cervell.
La pràctica d'exercici físic controlat en una població de persones grans ha tret a la llum que hi ha una correlació positiva entre la pràctica de l'exercici físic i la quantitat de substància grisa en zones sensibles a la degeneració. De fet, el 2011 es va publicar un article a Proceedings of the National Academy of Sciences que indicava que l'exercici físic augmenta el volum de l'hipocamp, la part del cervell on està la memòria.
[plantillavirals]
Fer exercici evita que el cervell s'encongeixi
Societat
Mantenir el cos sa, equilibrat i ben exercitat ajuda a mantenir les capacitats mentals i disminuir la pèrdua de neurones
ARA A PORTADA
-
Política La Generalitat creua els dits perquè la fragilitat de Sánchez no entorpeixi la reforma del finançament Bernat Surroca Albet
-
Societat El Govern replanteja l'oficina de la renda bàsica universal i en reubica el director Bernat Surroca Albet
-
Política El Govern admet que la xifra de migrants regularitzats a Catalunya superarà les previsions Bernat Surroca Albet
-
Societat El Tribunal Suprem obre la porta a paralitzar la regularització extraordinària de migrants Redacció
-
Internacional El Tribunal Suprem rebutja l’intent de Trump d’acabar amb la ciutadania per naixement Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
02 de maig de 2022 a
les 19:27
Et pot interessar
-
Societat «Com feia la meva tia»: Albert Batlle envia els barcelonins al Corte Inglés per refugiar-se de la calor
-
Societat Gairebé el 90% dels funcionaris docents obté la primera plaça escollida per al curs vinent
-
Societat
Així serà la nova xarxa de Rodalies i Regionals: noves línies, perllongacions i millors freqüències
-
Societat El Parlament aprovarà la reclassificació professional del personal laboral d'atenció educativa
-
Societat
FGC convoca 42 places de maquinista per a la futura línia R-Aeroport
-
Societat
Desconvocada la vaga de les bugaderies industrials prevista per al 6 i 7 de juliol
