Diferències a les vies. Carles Ruiz, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha destacat que dimarts, l'endemà de l'apagada, el servei estava “a punt” i els trens van circular amb normalitat. No va passar el mateix a Rodalies, que va operar de manera “limitada i restringida” -en paraules del Govern-.
Preguntat per aquesta qüestió, Ruiz ha recalcat que els dos sistemes ferroviaris “no es poden comparar” i ha exposat que el de Ferrocarrils, així com Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), és un “circuit tancat” i que aquest “no és el cas de Rodalies”, amb línies de tren de diferents distàncies i tipologies i amb un sistema d’alimentació també “molt complex”. “Tot això influeix en la recuperació del servei”, ha resolt.
Ruiz, ha explicat que les hores posteriors a l’apagada de dilluns, que va paralitzar la mobilitat del país, van ser “molt difícils” per comprovar que el servei es podia recuperar “amb garanties”. Això ho van aconseguir a la nit “en la pràctica totalitat” i l’endemà, els trens van circular amb els horaris habituals.
Dimarts a primera hora, Renfe havia hagut de suspendre tot el servei a Catalunya per "la inestabilitat de la tensió a la xarxa elèctrica” i no va recuperar més o menys la normalitat fins dimecres.