La reunió d'aquest dijous entre Iberia i els sindicats per intentar desconvocar la vaga de treballadors del servei de terra -el conegut com a handling- ha acabat sense acord i es manté la protesta prevista per als dies 5, 6, 7 i 8 de gener. La trobada ha durat al voltant de quatre hores, però finalment hi haurà aturada coincidint amb el festiu de Reis i l'operació tornada de les vacances de Nadal.
La protesta dels treballadors ha obligat a cancel·lar més de 400 vols, amb una afectació de 45.000 passatgers, segons informa el grup Iberia, format per Iberia, Iberia Express i Air Nostrum. El 92% dels viatgers, segons la companyia, han estat reubicats en altres vols o se'ls ha reemborsat el bitllet.
En concret, hi haurà una cinquantena de vols entre Barcelona i Madrid que quedaran cancel·lats. 14 d'aquests són el dia 5 de gener, 10 per al dia 6, uns altres 10 per al dia 7 i un total de 16 l'últim dia de vaga. Del total, la meitat són amb origen en la capital catalana i l'altra meitat amb sortida des de la capital de l'Estat.
[noticiadiari]2/266479[/noticiadiari]
Iberia considera que la protesta no està justificada, ja que tots els llocs de treball, les condicions salarials i els beneficis socials "estan garantits de per vida" pel conveni del sector. Per contra, els sindicats critiquen la falta de "suport i protecció" dels seus treballadors de terra. "Els treballadors i les treballadores d'Iberia esperem una aposta ferma i decidida pel handling", remarquen en un comunicat.
Segons els representants dels treballadors Iberia no es troba en la via del diàleg i troben a faltar un lideratge "clar", amb un president interí i uns directors mancats de la confiança dels treballadors al ser els responsables de la pèrdua de les llicències que "ha desencadenat el problema". Amb tot, no tanquen la via a negociar solucions i esperen que Iberia "reconsideri" la seva actitud.
[plantillavirals]
Fracassa l'últim intent per evitar la vaga a Iberia: aquests són els vols afectats al Prat
Una cinquantena de trajectes entre Barcelona i Madrid quedaran cancel·lats entre el 5 i el 8 de gener, coincidint amb Reis i l'operació tornada de les vacances de Nadal
ARA A PORTADA
-
La desesperació diària dels usuaris de Rodalies: «Els trens surten quan volen i ningú ens avisa de res» Marc Orts i Cussó | Paula Rovira Moreno | David Cobo
-
Es pot trencar amb Renfe? El Govern ho descarta davant els arguments jurídics de Junts Bernat Surroca Albet
-
-
L'independentisme civil crida a manifestar-se contra el caos de Rodalies: «Hem de ser a tot arreu» Bernat Surroca Albet
-
Publicat el
04 de gener de 2024 a
les 16:30
Et pot interessar
-
Societat
El govern espanyol creu que el tram de l'AP-7 a Gelida i l'R4 es podran reobrir dilluns
-
Societat
La fallera d'Ohio que parla català perquè es va enamorar de València: «La llengua, com les Falles, és cultura»
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 7 i 8 de febrer
-
Societat
Lluís Rabell renuncia a l'acta de regidor de Barcelona per motius de salut
-
Societat
Trànsit desplega sis nous radars mòbils a l'AP-7 per controlar la velocitat a tota l'autopista
-
Societat
Renfe no preveu recuperar la normalitat de Rodalies fins a l'abril
