Girona ha posat en funcionament una aplicació per a dispositius mòbils des de la qual es podrà pagar la zona blava i la zona verda d’aparcament de la ciutat. Des d'aquesta setmana, els usuaris tindran a la seva disposició l'eina gratuïta e-park, a través de la qual podran fer efectiu el pagament del tiquet i el podran renovar sense necessitat de desplaçar-se físicament al lloc on tenen estacionat el vehicle.
El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, ha destacat que es tracta d'una "nova tecnologia" que fa un pas més en "l'aposta de Girona per la ciutat intel·ligent" i que s'afegeix a altres iniciatives d’integració de les noves tecnologies en el transport, com la informació en temps real de l’hora d'arribada dels autobusos urbans a través de l'aplicació Girona In.
Ampliar el temps d'aparcament sense tornar al cotxe
L'app, gestionada pel Grup Setex, permet realitzar totes les funcions pròpies dels parquímetres convencionals mitjançant el mòbil. Amb el nou sistema, que s’afegeix al pagament amb monedes i amb targeta bancària existents fins ara, es podrà ampliar el temps d'estacionament sense tornar al cotxe, anul·lar denúncies des del telèfon mòbil i sol·licitar un comprovant. A més, e-park envia un recordatori 10 minuts abans d'expirar el temps d'estacionament autoritzat.
L'aplicació permet que qualsevol usuari pugui posar a la disposició dels altres el seu tiquet amb el temps sobrant. D'aquesta forma tenen la possibilitat d'estacionar pel període de temps restant sense haver de pagar. Baixar-se e-park al mòbil és gratuït i està disponible a totes les plataformes. L'eina compta amb més de 350.000 usuaris i està present a Madrid, Marbella, Santiago de Compostel·la, Santander, Còrdova, Granada i Almuñécar.
Girona estrena una app per pagar la zona blava a través del mòbil
E-Park també permet ampliar el temps d'aparcament sense necessitat de tornar al cotxe
ARA A PORTADA
-
Parlon i Trapero es disculpen per la infiltració: «Ha estat una decisió operativa mal plantejada» Bernat Surroca Albet
-
Els sindicats, descontents amb les explicacions de Parlon i Trapero: «No és un error, és una decisió política» Gerard Mira
-
«Mai s'havia invertit tant en educació»: Illa no es mou davant la vaga de mestres Pep Martí i Vallverdú
-
Florentino continua submergit en el seu esperpent: les frases més destacades de l’entrevista amb Pedrerol Víctor Rodrigo
-
«Busquem la col·laboració, no la confrontació»: Illa es contraposa a Ayuso des de Silicon Valley Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
16 de setembre de 2014 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Societat
Un creuer confinat a Bordeus per un brot de gastroenteritis fa saltar les alarmes
-
Societat
En marxa la recuperació del Pont del Petroli de Badalona afectat pel temporal Glòria
-
Societat
Sant Pau defensa que va actuar «seguint el protocol» en el cas del nadó maltractat
-
Societat
L'espanyol del creuer amb hantavirus evoluciona favorablement després de rebre oxigenoteràpia
-
Societat
Els Castellers de Barcelona, a punt de fer el rècord del castell a més altitud
-
Societat
Els docents tallen l'N-340 a Vilafranca del Penedès
