Girona ha posat en funcionament una aplicació per a dispositius mòbils des de la qual es podrà pagar la zona blava i la zona verda d’aparcament de la ciutat. Des d'aquesta setmana, els usuaris tindran a la seva disposició l'eina gratuïta e-park, a través de la qual podran fer efectiu el pagament del tiquet i el podran renovar sense necessitat de desplaçar-se físicament al lloc on tenen estacionat el vehicle.
El regidor de Seguretat, Mobilitat i Via Pública de l’Ajuntament de Girona, Joan Alcalà, ha destacat que es tracta d'una "nova tecnologia" que fa un pas més en "l'aposta de Girona per la ciutat intel·ligent" i que s'afegeix a altres iniciatives d’integració de les noves tecnologies en el transport, com la informació en temps real de l’hora d'arribada dels autobusos urbans a través de l'aplicació Girona In.
Ampliar el temps d'aparcament sense tornar al cotxe
L'app, gestionada pel Grup Setex, permet realitzar totes les funcions pròpies dels parquímetres convencionals mitjançant el mòbil. Amb el nou sistema, que s’afegeix al pagament amb monedes i amb targeta bancària existents fins ara, es podrà ampliar el temps d'estacionament sense tornar al cotxe, anul·lar denúncies des del telèfon mòbil i sol·licitar un comprovant. A més, e-park envia un recordatori 10 minuts abans d'expirar el temps d'estacionament autoritzat.
L'aplicació permet que qualsevol usuari pugui posar a la disposició dels altres el seu tiquet amb el temps sobrant. D'aquesta forma tenen la possibilitat d'estacionar pel període de temps restant sense haver de pagar. Baixar-se e-park al mòbil és gratuït i està disponible a totes les plataformes. L'eina compta amb més de 350.000 usuaris i està present a Madrid, Marbella, Santiago de Compostel·la, Santander, Còrdova, Granada i Almuñécar.
Girona estrena una app per pagar la zona blava a través del mòbil
E-Park també permet ampliar el temps d'aparcament sense necessitat de tornar al cotxe
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de setembre de 2014 a les 16:00
Et pot interessar
-
Societat Barcelona commemora els 20 anys de l’aprovació del matrimoni igualitari: «L'Orgull no caduca»
-
Societat El temps del cap de setmana del 19 i 20 de juliol: núvols i baixada de temperatures
-
Societat Es recupera la circulació a l'AP-7 després de retencions per accidents
-
Societat La Generalitat incentiva amb un plus l’ús del català als jutjats
-
Societat Prohibit el bany en tres platges catalanes per la qualitat de l'aigua
-
Societat Catalanofòbia en un bar de Barcelona: «Res de català, no m'agrada»