Hisenda descarta haver patit un ciberatac amb robatori de dades

Les amenaces provenien de HaciendaSec, els qui suposadament estaven oferint a la venda una base de dades actualitzada que abasta 47,3 milions de ciutadans

Publicat el 03 de febrer de 2026 a les 18:58

El Ministeri d'Hisenda ha confirmat aquest dimarts que no ha trobat rastre de cap ciberatac que hagi provocat un robatori de dades o un accés no desitjat als seus sistemes, segons han confirmat fonts del Departament que dirigeix María Jesús Montero. La signatura de ciberseguretat Hackmanac va alertar ahir, a través de la xarxa social ', sobre un possible ciberatac al Ministeri d'Hisenda, que hauria compromès les dades personals, bancaris i fiscals d'aproximadament 47,3 milions de ciutadans.

Segons Hackmanac, les amenaces provenien de HaciendaSec, els qui suposadament estaven oferint a la venda una base de dades actualitzada que abasta 47,3 milions de ciutadans, inclosos números DNI/NIF, noms complets, adreces residencials, números de telèfon, adreces de correu electrònic, dades bancàries i informació financera relacionada amb impostos.

No obstant això, després de realitzar les comprovacions i revisions pertinents a través de les unitats de ciberseguretat dels diferents departaments, el Ministeri d'Hisenda no ha trobat rastre de cap ciberatac que hagi provocat un robatori de dades o un accés no desitjat als seus sistemes. Des del Departament que dirigeix María Jesús Montero han assegurat que els responsables de ciberseguretat continuaran monitorant la situació i vigilant els sistemes de cara a eventuals situacions futures que poguessin produir-se.