El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha demanat "màxima prudència" als conductors de la segona fase del pont d'aquesta setmana per evitar més accidents mortals com el de Susqueda o el de Montserrat –amb quatre víctimes mortals en 24 hores-. Jané ha explicat que l'"altíssima mobilitat" dels dies festius també significa "altes probabilitats de situacions de risc".
Segons ha detallat, en la primera fase del pont van sortir 476.000 vehicles, xifra que suposa el 96% de la previsió de desplaçaments que va fer el Servei Català de Trànsit. Per a aquesta segona fase, Interior ha rebaixat la previsió fins a 410.000 vehicles. "Alguns s'afegiran als que ja van sortir el passat divendres", ha afirmat el conseller.
Els mòbils van causar un 38% dels accidents aquest estiu
Malgrat que Jané no ha confirmat les causes dels dos últims accidents mortals que en total han costat la vida a quatre persones, ha explicat que en els dos casos cotxes es van sortir de la carretera sols, sense la intervenció de cap altre vehicle. Per això ha fet un toc d'alerta als conductors perquè no es distreguin al volant.
En aquest sentit, el conseller d'Interior ha advertit que les distraccions causades per telèfons mòbils van suposar el 37,5% dels accidents amb morts o ferits greus l'any passat mentre que aquest estiu el percentatge s'ha elevat lleugerament fins al 38%. "Conduir és un acte de responsabilitat sobre les persones dins del vehicle, el conductor i tercers", ha declarat Jané.
Interior demana «prudència» en la segona operació sortida del macropont
En les darreres 24 hores han mort quatre persones en dos accidents | Jordi Jané alerta que les distraccions al volant causades pels mòbils van suposar un 38% dels accidents aquest estiu
ARA A PORTADA
Publicat el 07 de desembre de 2016 a les 20:22
Et pot interessar
-
Societat
Dos cotxes fabricats a Europa parlaran en català: «Es posa fi a una anomalia»
-
Societat
Nou de cada deu joves extutelats de Catalunya estudien o treballen
-
Societat
Alerten de possibles fraus comprant loteria per internet: així és com ho has de fer
-
Societat
Un donant d'esperma portador d'un gen cancerigen té 197 fills a Europa, 35 dels quals a Espanya
-
Societat
Calendari laboral 2026 a Catalunya: tots els dies festius i ponts de l'any
-
Societat
El temps d'aquest dijous 11 de desembre: més núvols i baixada de temperatures
