Els Mossos d'Esquadra investiguen un nou cas de punxada a una noia durant la Festa Major de Roses, celebrada la setmana passada. L'Ajuntament de Roses ha condemnat i denunciat l'agressió. A l'escrit, detallen que el Punt Lila instal·lat a la zona de barraques va atendre la noia, que no presentava símptomes de submissió química.
El consistori titlla la pràctica de "perillosa i deplorable" i demana col·laboració ciutadana per "seguir denunciant qualsevol agressió física, verbal o sexual contra qualsevol persona". "Volem mostrar el nostre suport i solidaritat a la noia afectada, així com reafirmar la voluntat de continuar treballant per generar espais de festa segurs i eines per conscienciar el conjunt de la població", afegeixen al comunicat.
[h3]Quin és l'origen de tot això?[/h3]
Encara que falten investigacions més en profunditat sobre aquest tema, tot indica que el fenomen de les punxades va començar a França la passada primavera. Allà, les recerques policials han vinculat les fiblades a la submissió química i a intents de cometre delictes sexuals. No obstant això, a Catalunya, encara no s'ha registrat cap cas en què, després de la punxada, s'hagi comès -o intentat- cometre un abús o violació.
[noticia]237645[/noticia]
En aquesta línia, una altra pregunta que podria sorgir és: per què aquest fenomen el pateixen majoritàriament les dones? De la mateixa manera que passa amb els casos de violència sexual, la majoria de les víctimes són dones i, en ínfima menor mesura, homes. Aquest tipus de violència s'anomena violència masclista i es dona per motius de gènere.
[plantillavirals]
Investiguen una nova punxada a una noia durant la Festa Major de Roses
El consistori demana col·laboració ciutadana per "seguir denunciant qualsevol agressió física, verbal o sexual contra qualsevol persona"

- Un dels escenaris de la Festa Major del municipi -
- Ajuntament de Roses
ARA A PORTADA
Publicat el 11 d’agost de 2022 a les 18:12
Et pot interessar
-
Societat Un incendi en una planta química de Sevilla obliga a confinar 77.000 persones per risc d'intoxicació
-
Societat Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 17 i 18 de maig
-
Societat Els ajuntaments de la Catalunya Nord i Òmnium recorren la prohibició del català als plens
-
Societat Un estudi determina que la telemedicina redueix a un 54% la mortalitat en insuficiència cardíaca crònica
-
Societat El Govern obre un expedient a la DGAIA pel cas d'abusos a una nena tutelada de 12 anys
-
Societat Fins a 17 comarques, en alerta de perill per forts ruixats aquest dimecres