El president d'ERC, Oriol Junqueras, encapçalarà la delegació del seu partit a la manifestació del 19 de gener contra la cimera hispanofrancesa. En una entrevista al Pentàgon de 8TV, ha explicat que la "intenció" és anar-hi per defensar l'amnistia, l'autodeterminació i la república. Junqueras ha afegit que els consellers i conselleres del Govern "poden defensar el mateix dins i fora" de la cimera, i que tant poden estar a l'acte com a la concentració.
El líder dels republicans assistirà així a la manifestació de les entitats sobiranistes, amb el suport dels partits independentistes, del 19 de gener contra la cimera que lideraran els presidents espanyol i francès, Pedro Sánchez i Emmanuel Macron. En canvi, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, participarà de l'acte de la cimera, tot i que encara no se n'ha definit ni detallat com ho farà.
Pel que fa a la negociació dels pressupostos, Junqueras ha subratllat que el projecte del Hard Rock continua els tràmits administratius "que pertoquen", i que no canviarà "en funció de si el PSC diu una cosa o una altra". "És inútil que ara algú digui 'és que vull que es faci'", ha avisat. Encara sobre el projecte del Hard Rock a Vila-seca i Salou, Junqueras ha remarcat que la infraestructura "ja està decidida i encarrilada", i que està continuant els seus tràmits. El líder d'ERC ha desvinculat així el futur del projecte de la negociació pels comptes, tal com està fent el partit des de fa dies.
[noticiadiari]2/251244[/noticiadiari]
Precisament els contactes pels comptes es troben en temps de descompte. L'executiu i els socialistes han dedicat aquest dimecres a esprémer al màxim una entesa per assolir un acord que, segons totes les fonts consultades per Nació, és imminent. La dedicació ha estat tal, que fins i tot ha provocat canvis d'agenda per part de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà, que s'havia de traslladar fins al Bages per una visita institucional.
Finalment, Vilagrà s'ha quedat a Barcelona per reunir-se amb els socialistes, en una trobada que s'ha allargat més de tres hores a Palau i on hi havia també la consellera d'Economia, Natàlia Mas, i els secretaris generals dels dos departaments. Les converses han anat "bé" i es "continua avançant". La posició del Govern és d'optimisme, i la seva previsió encara és aprovar els comptes el divendres en un consell executiu extraordinari.
Junqueras liderarà la delegació d'ERC a la manifestació contra la cimera hispanofrancesa
El líder dels republicans considera que els membres del Govern tant poden estar a la trobada entre Macron i Sánchez com a la mobilització de protesta

- Oriol Junqueras fora de Lledoners després de rebre l'indult del govern espanyol -
- Adrià Costa
ARA A PORTADA
Publicat el 11 de gener de 2023 a les 20:28
Et pot interessar
-
Societat Per què hi ha un conflicte obert a Vallcarca?
-
Societat El temps d'aquest dimecres 2 de juliol: l'onada de calor s'acomiada amb sol i ruixats
-
Societat Un líder dels Casuals accepta sis anys de presó pel crim en un prostíbul de Barcelona
-
Societat El Meteocat activa l'avís de temps violent a sis comarques
-
Societat Mor un home de 65 anys de l'Hospitalet de Llobregat en un accident de muntanya a l'Aragó
-
Societat Entitats socials porten al Síndic de Greuges la manca de sancions per incomplir el 30% d'habitatge protegit a Barcelona