La «caixa negra» de la Terra serà una realitat aquest 2024

Científics australians estan construint un monòlit de 10 metres que recopilarà tota la informació si hi ha una apocalipsi climàtica

  • La «caixa negra» de la Terra. a Austràlia -
Publicat el 31 de març de 2024 a les 20:40
El canvi climàtic és una realitat innegable. I que el canvi climàtic amenaça el futur del planeta Terra, també. Fins al punt que alguns experts, sobretot els més pessimistes, consideren que aquesta serà la causa del final de la vida tal com la coneixem en l'actualitat. 

Com sabrem, però, que la humanitat és aniquilada pel canvi climàtic? Un grup de científics australians s'han proposat construir la "caixa negra" de la Terra, un monòlit d'acer de deu metres que captura dades sobre el planeta. Estarà ple de discs durs que documentaran el canvi climàtic, generant així "un relat imparcial dels fets" que portin a la suposada desaparició de la Terra.

Així, segons detallen, en cas d'haver-hi una apocalipsi climàtica, la "caixa negra" proporcionarà un document de com la humanitat no va poder evitar el desastre a qui arribi després de nosaltres. Es tracta d'un projecte dirigit per l'empresa Clemenger BBDO en col·laboració amb la Universitat de Tasmània

La construcció, segons detallen, començarà i s'acabarà aquest 2024 i, per tant, la "caixa negra" de la Terra veurà finalment la llum, després de ser anunciada originalment el 2021. On estarà ubicada? Tot i que encara no s'ha especificat la ubicació exacta, tot apunta que estarà ubicada a la costa occidental de Tasmània.

La idea és que la "caixa negra" compti amb plaques solars al sostre. L'energia solar impulsarà la descàrrega de dades científiques, com ara els nivells i temperatures del mar, el nivell de CO2 atmosfèric, l'extinció d'espècies, etc. Mentrestant, un algoritme xuclarà d'internet publicacions -com notícies dels diaris- que tinguin relació amb el canvi climàtic.

[plantillavirals]