La comunitat educativa catalana farà vaga aquest dijous contra la LOMCE

Associacions de pares i mares, d'estudiants i sindicats reclamaran la derogació de la llei que encara és vigent malgrat que el PP ja no té majoria absoluta | S'adhereixen a la vaga general convocada a nivell estatal

Publicat el 06 de març de 2017 a les 12:29

Integrants del Marc Unitari de la Comunitat Educativa, aquest dilluns Foto: ACN


El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) que aplega associacions de pares i mares, d'estudiants i sindicats s'han adherit a la vaga general educativa a tot l'estat espanyol contra la LOMCE. El MUCE argumenta que malgrat que el PP no té ja majoria absoluta la llei encara és vigent i que es fa palès amb algunes normatives aplicades a Catalunya com pot ser la presència de la religió com a matèria curricular i avaluable, la pèrdua de pes de les matèries artístiques o la reducció de la participació de professionals i famílies en els centres educatius. Per aquest motiu, el MUCE fa una crida a la mobilització i confia en omplir els carrers de Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona dijous al migdia.

La comunitat educativa està cridada a la vaga aquest dijous per reclamar la derogació de la LOMCE i la reversió de les retallades, unes demandes fetes a nivell estatal a les qual s'hi ha sumat el Marc Unitari de la Comunitat Educativa, el MUCE, per continuar la lluita contra una llei que consideren que ha anat en compte de l'ensenyament públic en general. Des del MUCE es recorda que, tot i que s'hagin paralitzat algunes mesures previstes en aquesta llei, com poden ser les revàlides, el text continua vigent perquè encara no s'ha derogat i per tant, totes les normes que es van adaptar per complir-la, segueixen vigents, fins i tot a Cataluya. En aquest sentit, des del MUCE es recorda, entre altres aspectes, que la participació dels professionals, pares i mares i alumnat als centres s'ha reduït, s'han endurit el paper de les direccions de centres davant el professorat i les AMPES, i la religió continua sent una matèria curricular i avaluable mentre les matèries artístiques han perdut valor. Per això, es demana començar per la derogació d'aquesta llei i obrir la porta a modificar la LEC, ja que, alerten, un cop derogada la LOE, per l'aplicació de la LOMCE, la llei catalana ''queda penjada''. Jaume Aguilar, portaveu de MUCE, creu que potser ara no és el moment d'obrir el debat sobre la modificació de la LEC però considera que si es revoca la LOMCE a nivell d'estat, s'ha d'elaborar runa nova llei amb ''marge necessari'' perquè tots els governs puguin establir les legislacions autonòmiques que ''és el què pertoca''. 

Les reclamacions del MUCE també passen per demanar un pacte amb ''suport social'', no com la LEC, recalquen, que aturi les polítiques privatitzadores del sistema, reverteixi les retallades, elimini les revàlides i les proves d'avaluació externes, es dignifiqui la formació professional eliminant entre altres, l'FP Bàsic i remunerant les pràctiques i es redueixin les ràtios. 

Vaga després del pacte amb Ensenyament

Els sindicats de docents, que van signar l'acord amb Ensenyament fa just un mes que va permetre desconvocar una vaga, han assegurat que s'ha intentat ''separar'' les dues reivindicacions. Manel Pulido, secretari general de la Federació d'Ensenyament de CCOO reconeix que és ''més complicat sindicalment'' aquesta nova mobilització que és una ''lluita conjunta'' contra el govern central i no contra la Generalitat, com ho va ser la darrera. 

Des d'USTEC-STEs, el seu portaveu, Ramon Font, justifica l'adhesió a les mobilitzacions de dijous perquè és optimista i creu que ''pot ser guanyadora'' perquè la LOMCE està ''molt tocada''. Per això defensa que pot ser el ''cop de gràcia'' perquè caigui una llei que titlla d'injusta, espanyolitzadora, segregadora i privatitzadora. 

La vaga està convocada a tot l'estat espanyol i el MUCE ha organitzat manifestacions a les quatre demarcacions dijous a les 12 del migdia. Així, la marxa a Barcelona, que recorrerà des de la plaça Universitat fins a la delegació del govern espanyol, serà simultània a Lleida, Girona i Tarragona.