No neva ni tampoc fa fred per crear neu artificial. Els desitjos climatològics d'aquest mes de desembre comencen a ser un maldecap pels responsables de les estacions d'esquí lleidatanes, que veuen com les reserves de neu del Pirineu són molt inferiors a les de fa just un any.
Si a finals del 2014 hi havia 305 hectòmetres cúbics, ara en són només 182, una xifra que ha obligat les estacions a acumular neu a cotes baixes per garantir, almenys, un mínim d'espai esquiable durant aquestes festes de Nadal.
Cap estació té totes les pistes obertes
El desembre sec i càlid d'enguany ha provocat que cap estació lleidatana tingui la totalitat de les seves pistes obertes. De fet, bona part de la neu que hi ha ara mateix a Baqueira Beret o a Port Ainé ha estat traslladada amb camions o màquines trepitjaneu.
Baqueira Beret té obertes 81 de les 103 pistes; Boí Taüll, 15 de 51; Port Ainé, 10 de 25, Tavascan set i Port del Comte només dos.
Cap nevada intensa en tot el desembre
I és que des de fa més d'un mes que no es registra una nevada intensa al Pirineu lleidatà. La darrera es va produir el passat 27 de novembre, i des de llavors, les precipitacions han estat dèbils i insuficients com per cobrir els espais esquiables de les estacions.
La crisi de neu i de fred preocupa les estacions d'esquí lleidatanes
Cap complex té obertes totes les seves pistes, i la manca de precipitacions obliga a traslladar neu amb camions i màquines
ARA A PORTADA
Publicat el 29 de desembre de 2015 a les 19:31
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dilluns 29 de setembre: alerta per pluges intenses
-
Societat Talls i aturades a l'AP-7 per les pluges d'aquest diumenge
-
Societat Troben un cos sense signes de violència en una zona boscosa d’Arenys de Mar
-
Societat València i Castelló en alerta màxima per les pluges
-
Societat Els suïcidis, el gran deure pendent de la societat catalana: què es pot fer com a pare, amic o company de feina?
-
Societat Surt a la llum l'al·legat final de l'últim afusellat pel franquisme: «Moro per haver lluitat per Euskadi»