[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZVT7JnoiG8U[/youtube]
El líder de la Falange, Manuel Andrino, condemnat pels aldarulls a la llibreria Blanquerna la Diada del 2013, haurà d'ingressar a presó en els propers cinc dies. Així ho ha ordenat la Justícia que, segons ha avançat la cadena Ser, ha advertit a l'assaltant ultra que si no ho fa dictarà una ordre de cerca i captura.
El passat mes de gener, el Tribunal Suprem va elevar les penes imposades per l'Audiència de Madrid als 14 assaltants -que no superaven els vuit mesos de presó- en introduir l'agreujant de discriminació ideològica. En el cas d'Andrino, amb antecedents per estafa, la seva pena va ser de tres anys i onze mesos. Ara, l'Audiència Provincial de Madrid ha emès un edicte requerint al líder de la Falange l'"ingrés voluntari a presó".
Els assaltants –alguns amb el rostre tapat- van irrompre a l'acte oficial de la Diada a Madrid, es van encarar als assistents i van agredir a un càmera i al diputat de CiU Josep Sánchez Llibre abans de tirar gas pebre a la sala i marxar.
Els condemnats –que pertanyen als moviments Democracia Nacional, Alianza Nacional i Falange- van anar al judici el gener de 2016 sense una estratègia comuna. Durant les seves declaracions van assegurar que l'assalt s'havia organitzat de manera espontània per protestar contra el procés sobiranista. Un dels presumptes líders de l'acció, el dirigent de Democracia Nacional (DN) Pedro Chaparro, va afirmar que ho van fer "per amor a Espanya".
Durant el judici l'aleshores diputat de CiU Josep Sánchez-Llibre va explicar que va rebre dues empentes "violentes" que el van fer caure a terra, i que en aquell moment va pensar "que es produiria una carnisseria".
La justícia ordena l'ingrés a presó del líder de la Falange pels aldarulls a la Blanquerna
Societat
Manuel Andrino està condemnat a tres anys i onze mesos pels fets de la Diada de 2013
ARA A PORTADA
-
Política Junts tombarà els dos decrets d'habitatge si Sánchez no els retira per refer-los Oriol March
-
-
Societat La cassolada per l'habitatge reclama l'aprovació dels decrets en el compte enrere al Congrés Gerard Mira
-
-
Societat El Meteocat rebaixa l'alerta pel temporal i situa el perill més alt a partir de la mitjanit Joan Navarro
Publicat el
22 de setembre de 2017 a
les 19:35
Et pot interessar
-
Societat
El voltor comú
-
Societat
Renfe suspèn trens de llarga distància per l'amenaça del temporal
-
Societat
Brussel·les ofereix més de 40.000 bitllets de tren gratis per als joves de 18 anys
-
Societat
Barcelona demana «més concreció» a la DGT per complir la nova norma dels semàfors
-
Societat
El pare del nadó maltractat admet que li podria haver fet mal de forma inconscient
-
Societat
Suspès el primer desnonament pel «decret Maricarmen» al barri de Sant Andreu
