Després de la victòria de l'extrema dreta a la Catalunya Nord, nou cop contra la llengua. La Universitat de Perpinyà deixarà d'oferir el màster d'Estudis Catalans i Transfronterers a partir del curs vinent. Es tracta dels únics estudis superiors que es fan en català dins del sistema universitari francès. L'anunci ha generat l'enuig de l'Associació per a l'Ensenyament del Català (APLEC), qui considera que "posa en risc" la continuïtat dels estudis superiors en aquesta llengua a la Catalunya Nord. L'entitat consideren que si el tancament es porta a terme debilitaria la formació en català i, per tant, la capacitat de formar professionals docents i especialistes en llengua catalana.
La cancel·lació del màster d'Estudis Catalans i Transfronterers de la Universitat de Perpinyà ha provocat el rebuig de les entitats que defensen la llengua a la Catalunya Nord. Consideren que aquesta decisió afecta la continuïtat dels estudis superiors en català en aquest territori i per això des de l'APLEC consideren que caldria "reforçar l'oferta universitària, la formació de professorat i la cooperació transfronterera".
De moment, l'Institut Francocatalà Transfronterer -que és la facultat d'estudis catalans de la Universitat de Perpinyà- ofereix una alternativa als estudiants afectats. Els proposa inscriure's provisionalment al nou màster M2E, un programa professionalitzador que està orientat específicament per a professors de català de l'educació secundària.
Des de l'APLEC animen als estudiants a contractar amb ells per informar-se de totes les opcions de continuïtat que tenen i les modalitats de funcionament que té el màster M2E (tant presencial, com telemàtic). A més, l'institut demana l'obertura d'un nou màster d'Estudis Catalans i Transfronterers adaptat a les necessitats actuals i que es pugui oferir a partir del curs acadèmic 2027-2028.

