El govern britànic ha assegurat aquest divendres que la nova variant del coronavirus detectada al Regne Unit "podria ser més mortal". Així ho ha indicat el primer ministre, Boris Johnson, en una roda de premsa acompanyat dels experts mèdics de l'executiu. "A més de contagiar més de pressa, ara també sembla que hi ha algunes proves que la nova variant, identificada primer a Londres i al sud-est d'Anglaterra, podria estar associada amb un major grau de mortalitat", ha dit Johnson.
L'assessor científic del govern, Patrick Wallance, ha assegurat que els primers indicis apunten que amb la nova variant moren entre 13 i 14 persones de cada 1.000 contagiats de 60 anys, per sobre de les 10 víctimes de la soca original. Malgrat això, el govern britànic afirma que les dades són encara "incertes" i "preliminars". Els científics de l'executiu britànic remarquen també que tot apunta que les vacunes actuals serveixen per neutralitzar la nova variant del coronavirus.
[plantillacoronavirus]
La variant britànica del coronavirus «podria ser més mortal» que l'original
Els científics del Regne Unit apunten de manera preliminar que moren entre 13 i 14 persones de 60 anys de cada 1.000 contagiats respecte a les 10 de la soca inicial

- El primer ministre britànic Boris Johnson en la roda de premsa d'aquest dissabte -
- ACN
ARA A PORTADA
-
Illa s'ho juga tot a la carta de l'habitatge i deixa en guaret el finançament Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
-
Illa anuncia una mobilització massiva de sòl per fer més de 200.000 pisos O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Els socis apressen Illa a actuar ja en habitatge i finançament si vol encarrilar la legislatura Lluís Girona Boffi
-
S'acosta l'hora clau per a Carles Puigdemont: recurs d'empara admès al TC, ordre de detenció activa Oriol March
Publicat el 22 de gener de 2021 a les 17:58
Et pot interessar
-
Societat Moren quatre treballadors en l'esfondrament d'un edifici en obres al centre de Madrid
-
Societat Detecten un brot de xarampió al Garraf en una família antivacunes
-
Societat El temps d'aquest dimecres 8 d'octubre: l'avantsala dels ruixats
-
Societat La patronal de la restauració carrega contra Sanitat pel veto del tabac a les terrasses
-
Societat Més d’un 30% dels joves catalans ha pensat en el suïcidi i un 11% ho ha intentat
-
Societat Els alumnes de Catalunya tenen millors resultats en expressió oral en castellà que en català