Hi ha qui prefereix el pastís clàssic i qui es decanta per un concepte més modern i trencador. El que genera consens és que a les llars on hi ha infants, hi ha d'haver una mona per Pasqua. El Gremi de Pastisseria de Barcelona n'espera vendre més de 700.000 artesanes a tot Catalunya enguany, una xifra molt similar a la de 2022. Si bé, tot i l'augment de costos que pateixen per culpa de l'encariment de l'energia, des del sector descarten incrementar preus.
[noticia]232896[/noticia]
[noticia]254862[/noticia]
La mona de Pasqua és una peça artística, fruit de creativitat del pastisser, que hi dedica hores de feina artesana i això ja es reflecteix en el preu", defensa el president del gremi, Antoni Bellart, alhora que ressalta que encara que la xocolata de qualitat s'hagi encarit al voltant d'un 17%, "no podem moure preus". Tanmateix, confia que la Pasqua sigui un èxit a les pastisseries: "és una tradició molt arrelada".
Padrins i padrines, apunteu
Segons ha destacat el gremi en un comunicat, la campanya de mones d'aquest 2023 tindrà a futbolistes blaugranes com Gavi, Lewandowski, Alèxia Putellas i Aitana Bonmatí com a principals protagonistes i novetats. També es preveu vendre pastissos amb referències a Dimecres, un personatge de la família Adams que ha recobrat protagonisme arran de la nova sèrie de Netflix amb el mateix nom.
[noticiadiari]2/233059[/noticiadiari]
D'altra banda, els pastissers han col·laborat amb la Universitat de Barcelona (UB) per crear la Mia, una figura de xocolata que representa una nena científica i que cada any es dedicarà a una disciplina diferent. L'objectiu és promoure i divulgar la ciència i despertar les vocacions científiques entre els infants. Es vendrà en una trentena de pastisseries de Barcelona i al Museu de la Xocolata.
[plantillavirals]