Ucraïna assegura que "L'Espanyola" és el nom de l'exèrcit privat que Vladímir Putin està armant. Segons la intel·ligència del Ministeri de Defensa de Volodímir Zelenski, el partit Rússia Unida del líder rus està conformant aquest batalló paramilitar amb membres ultres de futbol d'ideologia nazi.
Precisament els integrants d'aquest exèrcit serien del batalló Vostok, un regiment que forma part de les forces prorusses del Donbàs i que ha estat principalment treballant a la regió ucraïnesa parcialment ocupada de Donetsk. Seria des de fa uns mesos quan el Kremlin ha declarat "L'Espanyola" una empresa militar privada i ha començat a reclutar membres amb fons del mateix partit de Putin.
[noticiadiari]2/267078[/noticiadiari]
La mateixa intel·ligència del govern de Zelenski assegura que els principals punts de reclutament de l'exèrcit privat es troben en el territori ucraïnès ocupat per Rússia des de l'inici de la invasió d'ara fa gairebé dos anys. Fins i tot, el Ministeri de Defensa ucraïnès assegura que els nous soldats tindrien un salari de 220.000 rubles al mes, el que equivaldria a uns 2.200 euros.
Ara bé, la motivació financera només seria un "embolcall" que fa Rússia als voluntaris, ja que Ucraïna considera que el Kremlin només dona un "bitllet d'anada" als integrants d'aquest exèrcit privat. "Rússia no compta els morts i els ferits greus, sinó que els registra com a desapareguts per no indemnitzar als familiars", conclouen.
[plantillaucraina]
«L'Espanyola», el nou exèrcit privat de Putin segons Ucraïna
La intel·ligència del govern de Zelenski assegura que el Kremlin forma el batalló paramilitar amb ultres de futbol d'ideologia nazi
- Vladímir Putin, durant el discurs amb motiu del Dia de la Victòria -
- Kremlin
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de gener de 2024 a les 19:48
Et pot interessar
-
Internacional
Revelen que Hitler tenia una condició genètica que li dificultava mantenir relacions sexuals
-
Internacional
La justícia francesa deixa sortir Sarkozy de la presó en llibertat condicional
-
Internacional
Aire per als demòcrates, però queda molt pel 2028: el paisatge als EUA després de les eleccions
-
Internacional
Més enllà del «hype» Mamdani, què?
-
Internacional
Error de seguretat al Louvre: tenia el nom del museu com a contrasenya per accedir al sistema
-
Internacional
Zohran Mamdani, primer alcalde musulmà i socialista de la història de Nova York
