Madrid exposa dades personals del rei i de Sánchez per una errada tècnica

Un problema de seguretat de la Conselleria de Sanitat deixa al descobert informació sanitària i el número de telèfon de 100.000 persones

  • Felip VI, en una desfilada militar -
Publicat el 07 de juliol de 2021 a les 20:00
Una suposada errada de seguretat de la Conselleria de Sanitat de la Comunitat de Madrid ha deixat exposades dades personals i sanitàries de 100.000 persones, segons Telemadrid. Entre les dades que s'han revelat s'incloïa informació del rei Felip, del president del govern espanyol, Pedro Sánchez; del líder del PP, Pablo Casado; i de l'expresident espanyol José María Aznar.

Quan s'entrava en un enllaç no encriptat de la web de Sanitat, introduint el DNI d'una persona es podia consultar informació personal com ara el seu número de telèfon i el domicili, a més de dades sanitàries com ara quan havia rebut la vacuna de la Covid, de quin laboratori, en quin braç i qui els va vacunar.

La televisió autonòmica ha consultat les dades personals del rei, vacunat el 29 de maig; de Sánchez, immunitzat el 28 de juny; i també de la ministra d'Igualtat, Irene Montero, i de l'exvicepresident espanyol Pablo Iglesias. La Conselleria de Sanitat madrilenya ha negat la informació, però reconegut una "vulnerabilitat de seguretat" en el portal per obtenir el certificat Covid i ha assegurat que "aquesta escletxa ja està bloquejada", segons publica El País

[plantillacoronavirus]