"Primer, ens han dit que no podríem viatjar i, després, que sortíem amb hores de retard". "Només ens han donat una ampolla d'aigua i hem hagut de pagar tot el menjar". "Esperem que ens tornin els diners, com a mínim". Són els testimonis d'alguns dels passatgers que han arribat a primera hora d'aquest dimarts a l'Estació de Sants de Barcelona i que recullen diversos mitjans.
Amb el tall de la línia d’alta velocitat entre Barcelona i Madrid per l’incendi d’un comboi a Aragó i la progressiva reobertura, més d'11.000 viatgers han quedat afectats ja sigui a l'interior d'un comboi que ha vist multiplicat el temps de trajecte o a les estacions, esperant un tren que no arribava. A més, els passatgers denuncien manca d'informació per part de les operadores i Adif.
A les 20.30 hores d'aquest dilluns, Adif va informar del restabliment “parcial” un cop extingit l’incendi que havia afectat un comboi a Ricla. Ara bé, aquest dimarts al matí, encara calia circular per via única al tram afectat, la qual cosa comporta retards.
Què ha passat a l'alta velocitat?
L'origen de les incidències és l'incendi d'un comboi que havia sortit de Madrid a les 14.27 hores amb destinació Figueres. La cabina de cua del comboi es va incendiar parcialment a l'altura de Ricla, aproximadament cap a les 16 hores i els 283 passatgers van ser evacuats mentre els Bombers s'hi desplaçaven per apagar el foc.
La companyia va activar mesures d'atenció als viatgers afectats, incloent-hi la possibilitat de realitzar canvis i devolucions de bitllets de manera gratuïta. Si bé, la magnitud de les afectacions ha comportat dificultats de gestió i informació.


