Manifestació a Rubí en record del jove transsexual que es va suïcidar dijous

Centenars de persones clamen contra la discriminació i l'assetjament escolar

Publicat el 29 de desembre de 2015 a les 19:29
Centenars de veïns i amics de l’Alan, el jove transsexual que es va suïcidar dijous, s'han manifestat aquest vespre pels carrers de Rubí (el Vallès Occidental) per protestar contra l'assetjament escolar. Han clamat contra la discriminació sexual i han entonat crits com "jo també sóc l'Alan" o "no al bullying". 

La manifestació, que ha transcorregut des de l'Ajuntament fins a l'estació dels Ferrocarrils, s'ha aturat a la Plaça Salvador Allende, on el noi passava estones amb els amics. Allà s'han encès espelmes en el seu record. L’Alan es va suïcidar per un presumpte cas d'assetjament escolar.

"Sento molta ràbia", ha explicat la Jessica Olmedo, la millor amiga de l'Alan, a l'inici de la marxa. "Es mereix aquest homenatge", ha assegurat en Sergio Santiago, qui ha afegit que cal acabar amb el bullying

Aquest dilluns el Síndic de Greuges va obrir una actuació d'ofici per conèixer les actuacions de la Generalitat prèvies al suïcidi del jove. L'organisme va demanar informació als departaments d'Ensenyament, Benestar Social i Salut sobre les mesures preses i el grau d'implementació dels mecanismes previstos en la Llei 11/2014 per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, aprovada l'octubre del 2014.