Menorca i el carril bici surrealista que esquiva fanals

Els ciutadans bromegen sobre el resultat de diferents vies per a bicicletes que s'han fet a l'illa

Publicat el 20 de febrer de 2022 a les 11:57
Els carrils bici s'han convertit en elements gairebé fixes a les ciutats. La bicicleta guanya importància i s'ha fet un lloc als carrers. Fora de la vorera, però també fora de la calçada: al carril bici.
 
A Menorca, i concretament prop de l'aeroport de Maó, AENA va presentar el projecte d'un carril bici perquè els ciutadans puguin circular entre Maó i les instal·lacions aeroportuàries. Va semblar bona idea, segons detalla la geòloga Helena Vilchez a Twitter, però el resultat és, si més no, surrealista.

El carril està instal·lat al lateral de la carretera, en un lloc on hi ha diversos fanals que il·luminen la zona. L'esfalt d'aquest carril, en lloc d'anar totalment recte, en una zona suficientment àmplia perquè així fos, esquiva els fanals i fa unes corbes brusques que deixen una imatge sorprenent.

Resulta, però, que la piulada de Vilchez ha portat altres ciutadans de l'illa a mostrar diferents carrils bicis que s'hi han instal·lat. A Ciutadella, el carril bici ocupa la part externa d'una vorera i, enmig, s'hi poden trobar tot tipus d'elements: fanals, arbres, senyals... "Deu ser el tarannà de l'illa", bromegen.