150 persones segons la Guàrdia Urbana han exigit "la veritat" sobre els atemptats del 17-A aquest dimarts davant la delegació del govern espanyol a Barcelona. Els concentrats han respost a la crida de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) després de les declaracions de l'excomissari de la policia José Manuel Villarejo, segons el qual els atacs van ser un "error" del CNI que volia fer "un petit espant" a Catalunya.
La presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, ha manifestat davant la delegació que "tant les víctimes com la ciutadania de Catalunya tenen tot el dret a conèixer la veritat". També ha demanat no "normalitzar" que "un policia, en seu judicial, pugui dir que es va deixar fer a l'imam de Ripoll per fer un ensurt als catalans". La concentració, que també s'ha convocat a Girona i Tarragona, tenia com a eslògan 'Contra la seva violència, independència'.
Les revelacions de Villarejo han generat resposta als carrers i també en el món de la política. Els serveis jurídics de la Generalitat estan estudiant accions legals perquè s'investiguin els fets que ha relatat l'excomissari del CNI, mentre que els mateixos serveis del Parlament preparen una denúncia davant la Fiscalia. Al Congrés dels Diputats, independentistes i nacionalistes catalans, bascos i gallecs han demanat la creació d'una comissió d'investigació sobre els atemptats del 17-A.
Més d'un centenar de persones a Barcelona exigeixen «la veritat» sobre el 17-A
Societat
Elisenda Paluzie, presidenta de l'ANC, demana no "normalitzar" que un policia digui que "es va deixar fer" a l'imam per espantar Catalunya
- Manifestació davant la delegació del govern espanyol -
- Frederic Esteve
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de gener de 2022 a
les 20:32
Et pot interessar
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
-
Societat
Què va fer Jonathan Andic en el viatge de 48 hores a l'Equador?
-
Societat
Tanca per sorpresa un restaurant estrella Michelin de Barcelona
-
Societat
Sense informació de l’operatiu de Rodalies per l’eclipsi un mes després
-
Societat
Més idees suïcides, menys morts: cau un 17% des de 2022
-
Societat
Interrompuda la circulació de l’R6 de Ferrocarrils entre Masquefa i Piera per l'atropellament d'un porc senglar
