Carles Vilarrubí ha mort de manera sobtada aquest diumenge de matinada a Barcelona als 71 anys. Vilarrubí fou directiu de diverses empreses i entitats, va formar part en la construcció del país a través de la política i de l'esport. La seva dedicació a diversos sectors el fa considerar un home polifacètic: va aportar al primer equip d'hoquei patins sobre gel del Barça durant la seva joventut en forma de jugador i, posteriorment, en forma de vicepresident del club fins a l'1 d'octubre de 2017. També fou un dels homes més propers a Jordi Pujol i una figura clau per la creació de Convergència i Unió.
Amb Jordi Pujol al capdavant de la Generalitat, Vilarrubí va participar en la creació de Catalunya Ràdio, sent el secretari general i director adjunt de l'emissora pública entre els anys 1983 i 1986. A més, també va ser director de l'Entitat de Jocs i Apostes de la Generalitat de Catalunya (EAJA), va ser conseller de la Corporació de Ràdio i Televisió i va formar part de l'equip fundador de RAC1.
L'any 2015 se li va concedir la Creu de Sant Jordi "per la seva presència significativa en la vida econòmica i social catalana a través de diferents empreses i institucions". L'any posterior al premi honorífic, va ser nomenat president de l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició, càrrec que va mantenir durant vuit anys, sent reelegit en dues tongades consecutives.
