El monestir de Montserrat ha acomiadat aquest dimarts el germà Pere Damià Coral, que va morir la matinada el dia de Nadal a l'edat de 82 anys. El monjo feia 35 anys que formava part del monestir –des del setembre de 1987– i durant el dia de Sant Esteve s'ha fet una missa exequial presidida per pare Abat Manel Gasch.
"Pertanyia a la generació que valorava conservar i col·leccionar", ha destacat durant l'homilia. El germà Pere Damià Coral era de Vilanova i la Geltrú i durant més de tres dècades al monestir de Montserrat va col·laborar en diverses tasques comunitàries.
La seva tasca en la col·lecció de goigs del monestir el va portar a catalogar milers d'exemplars. Fins a la seva mort també va ser el responsable de les col·leccions de segells, monedes i postals.
[plantillavirals]
Mor un dels monjos de Montserrat la nit de Nadal
Societat
El germà Pere Damià Coral feia 35 anys que formava part del monestir
- Monestir de Montserrat -
- Josep Maria Muntaner
ARA A PORTADA
-
Política Illa reivindica la convivència a les portes de la Diada: «Ningú és més català que ningú» Bernat Surroca Albet
-
Política El Fossar de les Moreres certifica la nova normalitat de l'independentisme Lluís Girona Boffi | David Cobo
-
Política Militants d'extrema dreta agredeixen el fotoperiodista Jordi Borràs al Fossar Natàlia Pinyol
-
-
Publicat el
26 de desembre de 2023 a
les 16:02
Et pot interessar
-
Societat
Aventuras i desventuras del informe PISA
-
Societat
Aventures i desventures de l'informe PISA
-
Societat
Catalunya estudia el model neerlandès de peatge: en què consisteix?
-
Societat
El govern espanyol destina 17 milions a comprar 70 km de cable després dels robatoris a l'R3
-
Societat
Estabilitzat l'incendi que ha cremat una zona de matolls a Montjuïc
-
Societat
El metro de Barcelona es reforçarà amb 12 trens addicionals la tarda de la Diada
