Ni blanc ni negre: aquest és el color de cotxe que millor suporta el sol

Els experts alerten de la importància de tenir en compte l'impacte de les altes temperatures a la carrosseria d'un vehicle a l'hora d'escollir la seva tonalitat

Un home conduint
Un home conduint | Pexels
Redacció
14 d'agost de 2024, 12:10
Actualitzat: 12:10h

A vegades quan escollim el color del cotxe no pensem en quina tonalitat resistirà més el sol i la calor. Simplement, triem el que més ens agrada. I, això, a la llarga pot tenir conseqüències. I és que una exposició perllongada al sol pot fer que els colors passin a ser uns altres. A continuació, t'expliquem tot el que et cal saber.

Espòiler: no tots els colors responen igual a les altes temperatures. La quantitat de calor que absorbeix un vehicle depèn del color de la carrosseria, però també de l'estat en què es trobi la pintura del cotxe. En aquest sentit, hi ha una cosa que per a tothom és sabuda: un vehicle negre acostuma a escalfar-se molt més que un blanc si el deixem aparcat al sol. 

No obstant això, el negre no és el color que més pateix l'impacte dels rajos solars. De fet, tant el negre com el blanc suporten molt més la calor que altres tonalitats. Però, així i tot, és possible que amb el temps perdin força i acabin adoptant la forma de tonalitats grises o groguenques.

Colors que canvien de color

El color que pitjor porta estar hores i hores al sol i els que més es desgasten són el vermell, els grocs i els ataronjats. Especialment els vermells, segons els i les especialistes de Certified First. El motiu no és altre que els vermells capten unes longituds d'ones molt més energètiques que altres tons, per la qual cosa la degradació dels enllaços moleculars de la pintura és molt més ràpida. Per tot això, si un cotxe vermell pateix durant molta estona l'impacte de les altes temperatures, acabarà tornant-se rosa.

En canvi, els colors que aguanten durant més temps, són el beix i el marfil, tot i que els metal·litzats els segueixen de prop. En aquest últim cas, però, has de tenir en compte que és possible que la carrosseria perdi brillantor si fa massa calor i, amb el temps, sigui necessari polir-la perquè quedi com nova.