El pis que s'ha fet seu el Sindicat de Barri és el 2n 3a del número 14 del carrer Blasco de Garay, al Poble-sec, i ha justificat l'acció per reivindicar que s'aturi la subhasta i perquè s'utilitzi com a habitatge per a qui ho necessiti. Fonts dels Mossos d'Esquadra han confirmat l'ocupació, mentre que des del Departament d'Economia de la Generalitat han indicat que és "la primera vegada" que s'ocupa un immoble que traurà a subhasta. Malgrat això, la Conselleria ha garantit que el procés per vendre el pis segueix endavant i que pròximament valorarà quins passos seguir davant l'ocupació de l'immoble.
El Sindicat de Barri del Poble-sec ha advertit en un comunicat que pensen aturar la subhasta que es farà "entre voltors", referint-se així a les empreses immobiliàries que compren finques i expulsen els veïns per treure més rendiment. Per a l'entitat, la venda dels immobles és "una declaració de guerra a totes aquelles persones que viuen cada dia l'angoixa de no tenir un habitatge on viure". Afegeix que és "una burla" a les 36 famílies que perden cada dia casa seva a Catalunya, a les 10 desnonades diàries a Barcelona i al prop de 1300 veïnes que, segons assegura, han hagut de deixar el Poble-sec per no poder-se pagar un pis al barri.
Amb alegria i lluita, teixim comunitat, plantem cara al capital!
— Sindicat de Barri - Poble Sec (@sindicatdebarri) 1 de juny de 2018
Ni especuladors, ni Generalitat ens fan por! Nosaltres #Ensquedem#JugadaMestra#LaGeneEspecula pic.twitter.com/7W09EJU9MM