Els Mossos d'Esquadra han desplegat aquest dilluns al matí una operació contra una presumpte xarxa d'explotació sexual i tràfic d'éssers humans a Barcelona. S'han efectuat a 21 detencions, segons han explicat fonts del cos policial, 15 homes i 6 dones. Tots són de nacionalitat nigeriana i tenen entre 25 i 40 anys.
El Comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Josep Lluís Trapero, ha explicat en una entrevista a Catalunya Ràdio que l'operació va dirigida contra una xarxa nigeriana "bastant potent", que podria estar explotant més d'un centenar de dones,la majoria de nacionalitat nigeriana. L'operatiu s'ha dut a terme després d'un any i mig d'investigació.
La investigació inclou una vintena d'escorcolls dels quals se n'haurien fet almenys tres a l'Hospitalet de Llobregat i un a Sant Boi del Llobregat, a banda d'altres actuacions a Barcelona, Terrassa, Sabadell, Mollet del Vallès i Santa Coloma de Gramenet. L'operatiu ha començat a les vuit del matí amb una acció conjunta en diverses poblacions i està a càrrec de la Divisió d'Investigació Criminal, amb la participació d'efectius de seguretat ciutadana i de l'àrea de recursos operatius.
Operació contra Supreme Eiye Confraternity
Diverses fonts apunten que l'operatiu va dirigit contra l'organització Supreme Eiye Confraternity, una xarxa criminal dedicada a l'explotació sexual que ja va ser desmantellada a Catalunya l'any 2011, però que ara s'hauria reconstituït.
Nascuda a principis dels anys noranta del sgle passat a Nigèria com a fraternitat universitària, Supreme Eiye Confraternity va derivar poc després en organització criminal. Fa quatre anys un operatiu policial contra aquesta xarxa va permetre la detenció de 17 persones i l'alliberament d'una cinquantena de dones nigerianes que eren obligades a prostituir-se.
Operació dels Mossos contra una màfia nigeriana d’explotació sexual
La policia acaba amb 21 detencions: 15 homes i 6 dones | La xarxa Supreme Eiye Confraternity, desarticulada el 2011, s'hauria reconstituït
ARA A PORTADA
Publicat el 16 de novembre de 2015 a les 23:00
Et pot interessar
-
Societat La població menor de 16 anys cau per sota del 15% a Catalunya
-
Societat Àngel Llàcer obre l’Orgull barceloní: «Ser diferent no és un perill, és una riquesa»
-
Societat L'actriu argentina Ana Carolina anima a parlar català sense vergonya a les xarxes
-
Societat El temps d'aquest divendres 18 de juliol: la calor no s'atura
-
Societat Els Mossos detenen a 17 persones que es dedicaven a la revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat Cursos de català a municipis petits: qui s'hi pot inscriure?