El jutjat penal número 9 de Sevilla ha absolt Pablo Hasel dels delictes d'odi, injúries i coacció per uns tuits en què desitjava que s'estavellés l'avió del Betis perquè hi viatjava el jugador ucraïnès Roman Zozulya, a qui el raper acusava de "neonazi".
En la sentència, la jutge afirma que, "amb independència de l'opinió que pugui tenir-se sobre la correcció i oportunitat dels tuits publicats per l'acusat, no concorren els requisits legal i jurisprudencialment establerts" per considerar comesos els delictes d'oci o injúries. Tampoc hi veu els elements necessaris per atribuir al raper un delicte de coaccions. L'acusació particular, representada per l'equip andalús, demanava per a Hasel dos anys i mig de presó i més de 12.000 euros de multa.
En uns tuits del 2017, Hasel acusava Zozulya de "neonazi" i va escriure que "si no fos perquè moririen pilots i hostesses, desitjaria que l'avió de la plantilla del Betis s'estavellés". Per aquests escrits l'acusació particular, representada pel Real Betis Balompié, SAD, va demanar per a Pablo Hasel, durant el judici dos anys i mig de presó i més de 12.000 euros de multa.
En canvi, la defensa del raper en va sol·licitar l'absolució. La Fiscalia no va formular cap acusació contra Hasel. En el judici celebrat el 17 de maig a Sevilla, el raper va declarar per videoconferència.
Pablo Hasel, absolt dels delictes d’odi i injúries contra el futbolista Zozulya
La jutge veu "desafortunades i provocatives" les expressions però considera que no se li poden atribuir aquests delictes
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 04 de desembre de 2021 a les 12:08
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home en caure d'una alçada de 14 metres mentre treballava en el sostre d'una empresa de Viladecans
-
Societat
Condemnen a presó el tuitaire que volia «perseguir» la família que va demanar més castellà a l'escola de Canet
-
Societat
Un congrés internacional i una exposició commemoraran el centenari de la mort de Gaudí
-
Societat
Els millors plans per la Castanyada 2025 a Catalunya
-
Societat
Les entitats mantenen el pols contra la prefectura de Via Laietana i convoquen una manifestació pel 23-N
-
Societat
El pla Collboni per instal·lar 500 càmeres enfocarà als punts amb més delictes o manifestacions
