Aixecar-se del llit i beure's un cafè gairebé immediatament. El 70% de la població espanyola pren cafè cada dia amb una mitjana de 2,2 tasses. El consum majoritari és a l'hora d'esmorzar: fins a un 76% persones en prenen a primera hora del matí. Així ho desgrana l'Estudi sobre els hàbits de consum de cafè a Espanya fet per Cafès Novell el 2022.
Ara bé, el cafè de primera hora, aquell que molta gent s'ha de prendre gairebé per obligació, no és el més efectiu, no és el que més ens desperta. Alguns especialistes en el tema asseguren que si volem que realment el cafè faci la funció de despertar-nos no l'hem de prendre només aixecar-nos del llit.
Per què? A primera hora del matí hi ha un pic de cortisol, l'hormona que ens ajuda a sentir-nos desperts. Així, seria millor esperar a prendre el cafè quan ja hagi passat una estona i el nivell de cortisol hagi baixat.
La doctora especialista en neurofisiologia clínica Odile Romero explica que la cafeïna ajuda a mantenir-nos desperts "perquè activa els inhibidors d'adenosina". Si la càrrega d'aquesta al nostre organisme no és elevada -tal com passa a primera hora del matí- inhibir uns receptors és gairebé inútil.
Mentre estem desperts, el nivell d'adenosina al cos augmenta i, per tant, el cafè de mig matí és més efectiu per despertar-nos que el de primera hora. De fet, un estudi del neurocientífic Steven Miller ja fa uns anys que va apuntar que la millor hora per prendre cafè al matí és entre les 9.30 i les 11.30, segons els ritmes de cadascú.
[plantillavirals]
Per què el cafè de primera hora no és el que realment et desperta?
Societat
El pic de cortisol del matí i els baixos nivells d'adenosina corporals són claus per entendre l'efecte del cafè al nostre organisme
- Els beneficis de prendre te o cafè -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Cultura Mor Josep Vallverdú, el centenari creador del Rovelló Arnau Urgell i Vidal | Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Cultura «He arribat al caire del centenari per atzar, les casualitats ens marquen la vida» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia Redacció
Publicat el
29 d’agost de 2023 a
les 16:55
Et pot interessar
-
Societat
Cinc sancions al dia: així castiga l'Ajuntament de Barcelona les trampes dels negocis de Ciutat Vella
-
Societat
El flexo de la Via Laietana
-
Societat Crit d'alerta de la Universitat Catalana d'Estiu per «incerteses» en el finançament
-
Societat
Detenen el «presumpte sicari» de l'assassinat a trets d'un menor al parc de la Pegaso de Barcelona
-
Societat
Sense entesa en la primera reunió entre els bombers voluntaris i Interior: «Ens veurem als jutjats»
-
Societat
Prohibit el fum a les terrasses i els anuncis de cigarretes electròniques: les claus de la nova llei antitabac
