Per què els pilots d'avió no poden deixar-se la barba?

La recomanació de l'Administració Federal d'Aviació és interpretada de manera diferent per cada companyia, que pot imposar les seves normes als membres de tripulació que hi treballin

Un avió de Vueling a les pistes de l'aeroport del Prat
Un avió de Vueling a les pistes de l'aeroport del Prat | ACN
Redacció
24 de juny de 2024, 17:15

Ser pilot d'avió no ho aconsegueix tothom. Els estudis per aconseguir pilotar una aeronau amb passatgers són llargs i costosos, de temps i de diners. I, a més, les companyies tenen uns requisits molt alts per als seus treballadors, alguns dels quals relacionats amb el seu aspecte físic

Entre aquests, i tot i que no està regulat per l'Administració Federal d'Aviació (FAA), la majoria d'aerolínies prohibeixen les barbes als seus pilots. Així ho recull el rotatiu The Sun en un reportatge, en què s'explica que és una qüestió purament de seguretat.

Per garantir que les màscares d'oxigen s'ajustin còmodament al rostre, moltes companyies han introduït polítiques internes que exigeixen que els membres de la tripulació tinguin o barba mínima o nul·la. És el cas, per exemple, d'American Airlines, que basa la política amb l'estudi de la FAA titulat "La influència de les barbes en l'eficiència de les màscares d'oxigen" publicat el 1987.

Què diu el document? "Els tripulants barbuts han de ser conscients que l'eficàcia de la màscara d'oxigen es redueix per la presència de pèl facial". Així, algunes aerolínies com Delta Air Lines detallen explícitament que els pilots poden portar patilles sense que aquestes s'estenguin per sota de la meitat de l'orella.

Cal tenir en compte, però, que no totes les companyies són iguals. Mentre American Airlines no permet que els pilots amb pèl a la cara estiguin en servei actiu, altres com Hawaiian Airlines no imposen cap restricció en aquest sentit.