El govern de Pedro Sánchez ha tancat aquest dilluns un preacord amb sindicats i patronals per regular el teletreball. Fonts sindicals han explicat que el pacte haurà de ser ratificat per les parts i que el govern preveu dur-lo als Consell de Ministres abans d'anar al Congrés dels Diputats.
Aquest matí, l'executiu estatal i els sindicats de l'àmbit de les administracions públiques han signat l'acord sobre una figura laboral que ha agafat volada a causa de la pandèmia. A l'espera de saber els detalls del preacord que ara s'ha aconseguit per a la resta de sectors -les diferents parts estan acabant de perfilar el text-, l'esborrany que treballava l'executiu establia treball a distància "un mínim del 20%" de la jornada o "el percentatge proporcional equivalent en funció de la durada del contracte".
En termes generals, el treball a distància serà considerat voluntari i reversible. La futura llei distingeix entre treball a distància (activitat laboral des del domicili o el lloc triat pel treballador, amb caràcter regular); teletreball (treball a distància realitzat exclusivament o de manera prevalent per mitjans i sistemes informàtics o telemàtics), i treball presencial (el que es presta en el centre de treball o en el lloc que triï l'empresa).
Els empleats que treballin a distància tindran els mateixos drets que els presencials i no podran sofrir perjudici de les seves condicions laborals, incloent-hi retribució, estabilitat en l'ocupació, temps de treball, formació i promoció professional.
[noticiadiari]2/208974[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208861[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208788[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/208585[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/205332[/noticiadiari]
Preacord entre el govern espanyol i els agents socials per regular el teletreball
El pacte l'haurà de ratificar el Consell de Ministres abans d'anar al Congrés
- Institut Escola Costa i Llobera -
- Blanca Blay/ACN
- La vacuna contra la Covid-19 -
- Europa Press
- Persones amb mascareta al mercat de Vic. -
- Adrià Costa
- Un sanitari fent la prova PCR a un home a Alcarràs, per detectar casos assimptomàtics de covid-19 entre la població -
- Oriol Bosch/ACN
- Una mostra en un laboratori -
- Europa Press
- Mostres en un laboratori. -
- Europa Press
- CCOO de Catalunya elabora un decàleg per al teletreball educatiu -
- ISTOCK/Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de setembre de 2020 a
les 19:02
Et pot interessar
-
Societat
El Mobile torna a esverar la mobilitat: avisos de noves trampes i amenaces de «bloqueig»
-
Societat
El Mobile, l'argument estrella del sector dels pisos turístics per evitar la desaparició: hi ha alternatives?
-
Societat
Almenys un ferit greu en un incendi en un bloc de pisos de Viladecans
-
Societat
Barcelona estrena unes lletres per fer-se fotos amb les millors vistes de la ciutat
-
Societat
Reobre el trànsit en sentit muntanya del túnel de la Rovira aquest dilluns
-
Societat
El moviment per l'habitatge clama contra la caiguda de la moratòria dels desnonaments
