El jutjat penal número dos de Mataró ha condemnat un veí del Masnou a un any i tres mesos de presó per posar la música massa alta a casa seva des del 2012 i fins al 2019, amb un volum que molestava el veïnat. També l'ha condemnat a un any i mig d'inhabilitació per a qualsevol ofici relacionat amb la música electrònica, a pagar 2.166 euros de multa i a indemnitzar els seus veïns amb 18.000 euros.
Els veïns van patir problemes del son i ansietat, cosa que va obligar-los a medicar-se o els va agreujar afeccions prèvies. Les anàlisis sonomètriques van deixar registres d'entre 54 i 56 dB durant diverses hores a la tarda, el vespre i la nit, quan els límits són 35 dB o 30 dB.
[noticiadiari]2/259711[/noticiadiari]
La sentència considera provat que "l'excessiu" volum de la música de dia i de nit durant els dies feiners i sobretot els caps de setmana provocava "importants molèsties" al domicili del costat i provocava vibracions a les parets i objectes. Tot i ser requerit pels veïns perquè abaixés el volum o fes alguna cosa, l'acusat no va fer-ne cas. La Policia Local i l'Ajuntament del Masnou van fer informes i van advertir l'acusat l'octubre del 2014. El consistori va demanar informes sonomètrics a la Diputació, proves que es van fer el gener del 2015.
[plantillavirals]
Presó i inhabilitació de DJ per a un veí del Masnou que va posar durant anys la música massa alta
El jutjat penal número dos de Mataró conclou que la seva actitud va generar problemes de son i ansietat entre el veïnat, que va arribar fins i tot a medicar-se
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de juliol de 2023 a
les 18:21
Et pot interessar
-
Societat
Ferrocarrils estrena un passaport amb descomptes per viatjar amb trens turístics de Catalunya
-
Societat
«Si amb Artemis IV trobem aigua a la Lluna, tenir-hi una base permanent és viable»
-
Societat
Renfe ja ofereix el 94% dels trens previs a l'accident de Gelida, però amb 179 limitacions de velocitat
-
Societat
La tripulació d'Artemis II ja és a la Terra: «Ha estat un amaratge perfecte»
-
Societat
Els mestres envien un mail a les famílies sobre l'acord amb CCOO i UGT per contrarestar el «relat» d'Educació
-
Societat
Mor la sisena persona sensesostre a Badalona des de principi d'any
