El jutge de l'Audiència Nacional espanyola Eloy Velasco ha ordenat aquest dimecres l'ingrés a presó incondicional del director general de l'empresa pública Aigües de les Conques Mediterrànies (Acuamed), Arcadio Mateo, i a la seva directora d'Enginyeria, Gabriela Mañueco. A més, també ha enviat a la presó sense la imposició de fiança al responsable de contractació, Francisco Javier Gómez Pastor, al responsable de projectes de València d'aquesta empresa, Pablo Martín i al president d'Altyum, Nicolás Steegman.
El magistrat els imputa presumptes delictes de prevaricació, frau, malversació de caudals públics, maquinació per alterar el preu dels concursos públics i falsedat i tràfic d'influències, amb relació a les adjudicacions tramitades per l'organisme. Velasco ha fixat, a més, fiances d'entre 1.200 i 50.000 euros que hauran de dipositar els altres vuit arrestats si volen evitar la presó.
El jutge investiga l'adjudicació fraudulenta per part de l'empresa Acuamed d'obres a una desena de companyies, entre elles FCC i Acciona, i la falsificació de certificacions i liquidacions dirigida a augmentar significativament les quantitats que van rebre les adjudicatàries de contractes de l'organisme.
El Ministeri d'Agricultura, a través del consell d'administració de l'empresa pública Acuamed, va aquest dimarts el "cessament immediat" d'Arcadio Mateo, davant la "pèrdua de confiança" i l'"alarma social" que impliquen les investigacions.
Presó per al director general de l'empresa pública Acuamed, Arcadio Mateo
Societat
El jutge investiga l'adjudicació fraudulenta per part de la companyia d'obres a una desena de companyies
ARA A PORTADA
-
Societat Un incendi al Solsonès se suma al d'Aiguamúrcia i complica l'operatiu dels Bombers Marc Orts i Cussó
-
Terra El Meteocat concreta els avisos per la tercera onada de calor: 34 comarques en alerta Arnau Urgell i Vidal
-
Successos Els Agents Rurals i els Mossos d'Esquadra tenen indicis que l'incendi d'Aiguamúrcia ha estat provocat Antonio Ramos Llauradó
-
Successos Actualització: Els Bombers despleguen recursos terrestres i aeris per sufocar un incendi de vegetació a Lladurs Ramon Estany Montanyà
-
Publicat el
20 de gener de 2016 a
les 20:37
Et pot interessar
-
Societat
El Suprem imposa el castellà als rètols de les escoles catalanes
-
Societat
El lloguer a les zones tensionades puja un 3,71% en un any, lleugerament per sota de la Catalunya sense topalls
-
Societat
Detinguts tres menors per ferir una persona amb una arma blanca en un robatori a l’Hospitalet
-
Societat
La defensa de Jonathan Andic rebutja que una altra unitat dels Mossos analitzi la investigació
-
Societat USTEC es reunirà amb Educació aquest dilluns i avisa que sense un "canvi de model" el conflicte "continuarà obert"
-
Societat Restablerta la circulació de l'R13, l'R14 i l'RT1 entre Reus i Vilaverd i entre Valls i Vilaverd per una incidència
