La inflació ha generat un canvi d'estratègies en les marques i productes que trobem al supermercat. Més enllà de la pujada de preus indiscriminada que s'ha viscut, els ciutadans també hauran notat els últims mesos com la majoria de les marques ofereixen la mateixa quantitat de producte, però al mateix preu.
A aquestes estratègies comercials ara també se n'hi afegeix una de nova que ja han anomenat "skimplfació. S'ha detectat a Anglaterra i prové de les paraules skimp (escatimar) i inflació. Consisteix a reduir els ingredients bons d'alguns productes per estalviar costos.
[noticiadiari]2/232935[/noticiadiari]
És a dir, en comptes d'utilitzar, per exemple, oli vegetal, hi ha marques que decideixen fer servir un oli de menys qualitat perquè surt més barat. El diari britànic The Guardian ja ha definit aquest fenomen com "la silenciosa degradació de les especificacions" i assegura que s'ha detectat en articles com la margarina, el guacamole o els tovallons de paper.
[plantillavirals]
Què és la «skimpflació», l'últim engany detectat als supermercats?
Ja s'ha començat a veure a Anglaterra i en diferents marques i productes

- Imatge d'arxiu d'una clienta en un supermercat -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 15:14
Et pot interessar
-
Societat El Meteocat emet una alerta per temps violent a quatre comarques
-
Societat Un estudi de la UPF mostra que l'antigitanisme s'expressa amb formes subtils de discriminació
-
Societat Els Mossos d'Esquadra busquen els propietaris de 1.022 mòbils robats a Barcelona després de recuperar-los
-
Societat Cau l'estructura criminal que controlava el mercat de revenda de mòbils robats a Barcelona
-
Societat TMB expedienta uns vigilants del metro per un «incident» amb uns joves el dia de l'Orgull
-
Societat El temps de divendres 25 de juliol: l'alerta per pluges es queda a deu comarques