La inflació ha generat un canvi d'estratègies en les marques i productes que trobem al supermercat. Més enllà de la pujada de preus indiscriminada que s'ha viscut, els ciutadans també hauran notat els últims mesos com la majoria de les marques ofereixen la mateixa quantitat de producte, però al mateix preu.
A aquestes estratègies comercials ara també se n'hi afegeix una de nova que ja han anomenat "skimplfació. S'ha detectat a Anglaterra i prové de les paraules skimp (escatimar) i inflació. Consisteix a reduir els ingredients bons d'alguns productes per estalviar costos.
[noticiadiari]2/232935[/noticiadiari]
És a dir, en comptes d'utilitzar, per exemple, oli vegetal, hi ha marques que decideixen fer servir un oli de menys qualitat perquè surt més barat. El diari britànic The Guardian ja ha definit aquest fenomen com "la silenciosa degradació de les especificacions" i assegura que s'ha detectat en articles com la margarina, el guacamole o els tovallons de paper.
[plantillavirals]
Què és la «skimpflació», l'últim engany detectat als supermercats?
Ja s'ha començat a veure a Anglaterra i en diferents marques i productes

- Imatge d'arxiu d'una clienta en un supermercat -
- ACN
Ara a portada
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 15:14
Et pot interessar
-
Societat El temps d'aquest dijous 24 d'abril: es manté l'ambient assolellat
-
Societat Multes de fins a 250 euros per fer servir el mòbil amb volum al transport públic de Portugal
-
Societat Tanca un històric col·legi català amb 106 anys d'història
-
Societat Revilla considera que el rei emèrit podria recuperar el seu prestigi «portant els diners a Espanya»