La inflació ha generat un canvi d'estratègies en les marques i productes que trobem al supermercat. Més enllà de la pujada de preus indiscriminada que s'ha viscut, els ciutadans també hauran notat els últims mesos com la majoria de les marques ofereixen la mateixa quantitat de producte, però al mateix preu.
A aquestes estratègies comercials ara també se n'hi afegeix una de nova que ja han anomenat "skimplfació. S'ha detectat a Anglaterra i prové de les paraules skimp (escatimar) i inflació. Consisteix a reduir els ingredients bons d'alguns productes per estalviar costos.
[noticiadiari]2/232935[/noticiadiari]
És a dir, en comptes d'utilitzar, per exemple, oli vegetal, hi ha marques que decideixen fer servir un oli de menys qualitat perquè surt més barat. El diari britànic The Guardian ja ha definit aquest fenomen com "la silenciosa degradació de les especificacions" i assegura que s'ha detectat en articles com la margarina, el guacamole o els tovallons de paper.
[plantillavirals]
Què és la «skimpflació», l'últim engany detectat als supermercats?
Ja s'ha començat a veure a Anglaterra i en diferents marques i productes
- Imatge d'arxiu d'una clienta en un supermercat -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 15:14
Et pot interessar
-
Societat
Moren tres persones a Tenerife per un cop de mar
-
Societat
Atenció amb aquesta ciberestafa si compres loteria de Nadal per internet
-
Societat
El temps d'aquest dilluns 8 de desembre: estabilitat i cel solejat
-
Societat
Els Reixos, la soca, la colcada... les variants dialectals, també per Nadal
-
Societat
Els Mossos activen el pla Nadal: més presència policial en eixos comercials i prevenció d'estafes virtuals
-
Societat
Neix l'Oficina Virtual: els ciutadans ja poden fer alguns tràmits de la Generalitat per videotrucada
