La inflació ha generat un canvi d'estratègies en les marques i productes que trobem al supermercat. Més enllà de la pujada de preus indiscriminada que s'ha viscut, els ciutadans també hauran notat els últims mesos com la majoria de les marques ofereixen la mateixa quantitat de producte, però al mateix preu.
A aquestes estratègies comercials ara també se n'hi afegeix una de nova que ja han anomenat "skimplfació. S'ha detectat a Anglaterra i prové de les paraules skimp (escatimar) i inflació. Consisteix a reduir els ingredients bons d'alguns productes per estalviar costos.
[noticiadiari]2/232935[/noticiadiari]
És a dir, en comptes d'utilitzar, per exemple, oli vegetal, hi ha marques que decideixen fer servir un oli de menys qualitat perquè surt més barat. El diari britànic The Guardian ja ha definit aquest fenomen com "la silenciosa degradació de les especificacions" i assegura que s'ha detectat en articles com la margarina, el guacamole o els tovallons de paper.
[plantillavirals]
Què és la «skimpflació», l'últim engany detectat als supermercats?
Ja s'ha començat a veure a Anglaterra i en diferents marques i productes
- Imatge d'arxiu d'una clienta en un supermercat -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de setembre de 2023 a les 15:14
Et pot interessar
-
Societat
Avís de perill alt per pluges intenses a 14 comarques aquest cap de setmana
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 20 i 21 de desembre
-
Societat
Barcelona autoritza un botellot a l'«Upper Diagonal» el dia de Nadal
-
Societat
El Meteocat activa l'avís de perill a 19 comarques per pluja fins diumenge
-
Societat
Més de 400 bombers voluntaris porten la Generalitat als jutjats per reclamar drets laborals
-
Societat
Collboni tira endavant (amb Junts i ERC) endurir les sancions de l'ordenança de civisme
