[noticiadiari]2/264155[/noticiadiari]
Vist l'escenari, això pot acabar desembocant en un veritable problema. Els estris poden acabar convertint-se en un niu de bacteris i patògens que, en última instància, ens poden provocar una intoxicació alimentària que vagi més enllà d'un simple dolor de panxa. Davant el dubte, el que aconsellen els i les expertes és no arriscar-se i triar altres materials més resistents.
Posar-los al rentaplats no farà desaparèixer els bacteris
I per si t'ho preguntaves, la resposta és no. Posar els utensilis de fusta al rentaplats no farà que acabis amb els bacteris. Ans al contrari. La humitat i la calor que desprèn l'aparell dificultaran la rentada i faran un brou de cultiu idoni per als microorganismes. L'únic destí útil és llençar-los a les escombraries.[noticiadiari]2/263735[/noticiadiari]
Això vol dir, però, que no els puguis fer servir mai? Hi ha diversos estudis que ens poden ajudar a arribar a una conclusió. Algunes investigacions assenyalen que la fusta es fa servir com a embalatge des de fa centenars d'anys. De fet, en alguns sectors encara es manté, com és el cas del vi, el vinagre, els destil·lats i l'oli d'oliva.
[noticiadiari]2/263925[/noticiadiari]
Si a casa tenim un joc d'espàtules fetes d'aquest material, el més recomanable per als i les especialistes és que les rentem bé i a mà després de cada ús, evitant a tot preu el rentaplats perquè, d'aquesta manera, no absorbeixin més humitat de la necessària. No obstant això, subratllen, si les que tens ja són velles, la millor opció és llençar-les.
[plantillavirals]