L'estació de Barcelona Sants ha incorporat aquesta setmana uns lavabos públics "prèmium", gestionats per una empresa privada, amb servei de dutxa i sales de lactància, entre altres serveis, per una tarifa d'un euro.
Les instal·lacions estan ubicades al costat de la zona d'embarcament d'alta velocitat, a la planta 0, i tenen 120 metres quadrats. Inclouen un punt per a revisió de salut, on es pot prendre la tensió, mesurar la freqüència cardíaca i la saturació d'oxigen a la sang, pesar-se, calcular l'índex de massa corporal (IMC) i mesurar-se.
La sala de lactància inclou canviador, microones i una butaca per a la mare i el nadó amb una cortina per crear un ambient confortable per alletar. A més, hi ha un tocador i miralls "motivacionals" amb informació sobre el temps i consells d'higiene, segons indica la companyia gestora del servei.
"Hem complert amb l'objectiu d'incorporar sala de dutxa als nostres banys satisfent així el servei més demandat per part dels usuaris els darrers anys", explica Niels Bakker, director general de One Hundred Espanya, que ja gestionava uns altres lavabos de pagament a Sants i també gestiona uns lavabos "prèmium" a l'estació Puerta de Atocha, a Madrid.
One Hundred va guanyar la licitació d'Adif Alta Velocitat per instal·lar lavabos a cinc estacions de tren (Barcelona Sants, Madrid Puerta de Atocha, Madrid Chamartín Clara Campoamor, Saragossa Delicias i Alacant), dels quals els de Barcelona són els segons lavabos amb dutxa que obren.
[plantillavirals]
Sales de lactància i dutxes: així són els lavabos «de luxe» de Sants
L'espai està ubicat al costat de l'embarcament de l'AVE i inclou un punt per prendre la tensió i la freqüència cardíaca
- Una de les dutxes de l'espai. -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
El Govern preveu la reobertura total de Rodalies a principis de la setmana vinent Bernat Surroca Albet
-
-
-
Junts planteja «reordenar» el sistema d'ajudes per fomentar «l'autonomia i no la dependència» Lluís Girona Boffi
-
La Moncloa esquiva l'autocrítica per la debacle a l'Aragó i apunta al PP: «És el llevaneus de Vox» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
03 de desembre de 2021 a
les 15:29
Et pot interessar
-
Societat
Robatori de pel·lícula a una Vall de Núria coberta per la neu
-
Societat
La segona proposta del PDUM contempla més de 160.000 nous habitatges a l'àrea metropolitana
-
Societat
Collboni desallotja l'assentament més gran de Barcelona sense alternatives suficients i amb policia espanyola
-
Societat
El metro i el bus de Barcelona baten rècords històrics el 2025 i superen els 709 milions de viatgers, segons l'INE
-
Societat
Feina nova, vida nova: es busquen treballadors al poble més alt de Catalunya
-
Societat
Dispositiu policial a l'àrea de Barcelona i el Penedès contra una banda transnacional implicada en el tràfic d'haixix
